Menas. Kultūra. Laisvalaikis
Publikuota: 2018 m. spalio 15 d. 22:28
„Žaisliniu“ pramintas Dardžilingo traukinys: įspūdinga kelionė į 2 kilometrų aukštį

Dardžilingo Himalajų geležinkelis. | Foto: © „Vilniaus galerija“ / Audrius Klimas

Kalbėdami apie į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtrauktus objektus, dauguma tikriausiai įsivaizduoja įspūdingo grožio bažnyčias ar senamiesčius. Visgi į sąrašą patenka ir tokie objektai, kaip geležinkeliai. Vieną jų galima rasti Indijoje, kalnuotame Himalajų peizaže.

Indijos kalnų geležinkeliai, įtraukti į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą (sąrašo numeris: 944), sudaryti iš trijų geležinkelio linijų – Dardžilingo Himalajų, Nilgiri kalnų ir Kalka Shimla. Į UNESCO sąrašą šie geležinkeliai pateko dėl puikių inžinerinių sprendimų, kurių dėka visos trys geležinkelio linijos, nutiestos ant ypač kalnuoto reljefo, pilnai funkcionuoja ir šiandien. Nors šios geležinkelių linijos gana trumpos (nei viena nesiekia daugiau nei 100 kilometrų), jos padarė didžiulę įtaką socialinei ir ekonominei regionų plėtrai. Labiausiai iš visų geležinkelių išsiskiria per Himalajų kalnus vingiuojanti Dardžilingo bėgių linija.

 

Dardžilingo Himalajų geležinkelis baigtas statyti 1881 metais, o 1999-aisiais jis įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Tai – maždaug 80 kilometrų ilgio ir vos 61 centimetro pločio geležinkelio linija, prasidedanti 200 metrų aukštyje ir pakylanti į 2 kilometrų aukštyje įsikūrusį Dardžilingo miestą. Dardžilingo traukinio, kurį dėl savo dydžio ir išvaizdos vietiniai praminė „žaisliniu“, keleiviai gali išvysti žaliuojančias arbatos plantacijas, kvapą gniaužiančias kalnų viršūnes. Traukinys taip pat kerta daugybę miškų, atodangų, važiuoja per tiltus. Dalį kelio traukinys veža ir per patį Dardžilingą bei jo priemiesčius, tad pro langus matyti visa spalvinga gyventojų kasdienybė.

Dardžilingo Himalajų geležinkelio keleiviai laukia traukinio. | Foto: © „Vilniaus galerija“ / Audrius Klimas

Tiesa, kai kuriuos keleivius šis maršrutas gali kiek įbauginti statmena traukinio važiavimo trajektorija ar aukštumoje atsiveriančiomis nuokalnėmis, tačiau jį išbandyti daugiau nei būtina. Ne veltui „žaislinis“ traukinys, daug metų džiuginantis tiek Indijos gyventojus, tiek turistus iš užsienio, jau seniai tapo neatskiriama Dardžilingo dalimi.