Menas. Kultūra. Laisvalaikis
Publikuota: 2020 m. sausio 27 d. 21:59
Naujoje galerijos „Trivium“ erdvėje – Orūnės Morkūnaitės parodos „Siena“ atidarymas

O. Morkūnaitė, „Siena“ | Pranešimo spaudai nuotr.

Sausio 27 dieną galerijoje „Trivium“ (Vitebsko g. 21,  kultūros komplekse „Sodas 2123“) atidaryta Orūnės Morkūnaitės vieno kūrinio paroda „Siena“.

2020 m. galerija TRIVIUM pristatys parodas, skirtas pirmajam atgautos Nepriklausomybės dešimtmečiui ir paskutiniam XX a. dešimtmečiui, kai formavosi Lietuvos šiuolaikinis menas. Deja, to meto ekonominės sąlygos (ir dabarties) nebuvo palankios meno kūriniams, daugelis to meto kūrinių yra sunykę, neišlikę. O ir menininkai patys nesirūpino dokumentuoti, saugoti, daryti iš patvarių medžiagų – skubėjo eksperimentuoti, atrasti naujas meno formas, išbandyti nepatirtas galimybes. Mūsų šiuolaikinio meno ištakos, to laiko artefaktai pamažu nyko garažuose, sodybose, buvo graužiami pelių ar pelėsių, rūdžių. Sunyko didžiulė dalis pirmųjų stambiausių Lietuvos šiuolaikinio meno parodų eksponatų, nors jose dalyvavę menininkai tapo ryškiausiomis Lietuvos šiuolaikinio meno figūromis.

Šiais metais Galerija „Trivium“ ne tik aktualizuos primirštus kūrinius, o tiesiog ištrauks juos iš rūsių, garažų ir sandėliukų ir vėl parodys žiūrovams.

Orūnės Morkūnaitės paroda „Siena“ – vienas ankstyvų menininkės kūrinių, taip pat ne kartą aprašytas kultūrinėje spaudoje, sėkmingai išlikęs sodyboje, nešildomoje pašiūrėje. Jo eksponavimas suteiks galimybę žiūrovams papildyti 90-ųjų meno lauko suvokimą ne tik dabar veikiančių ir žymių autorių darbais, bet ir tais, kurie buvo reikšmingi tuomet, nors dabar primiršti.

Laima Kreivytė 1996 m. apie Orūnės Morkūnaitės „Sieną“ rašė: „Simptomiškas kūrinys, kuriame harmoningai dera postmodernistiškas kultūros formų sąmyšis ir individuali pasaulėjauta. Ritminga ir iš pažiūros racionali kompozicija sukonstruota „psichinio automatizmo“ principu – daiktai nesirenkant imami iš aplinkos, nesistengiant susieti jų loginiais ar simboliniais ryšiais. Ne pranešimas, o rašmenys, abėcėlė. Religiniai, militariniai, astrologiniai, buitiniai įvaizdžiai tampa vienodai reikšmingi (ar nereikšmingi) visus užklojus tualetiniu popieriumi. Vartotojų mentalitetą atspindintis mąstymas daiktais paradoksaliai derinamas su viduramžiška rankų darbo sakralizacija.“

Paroda taip pat taps ir simboline pradžia naujai erdvei, nauju namų galerijos „Trivium“ etapu, nes nuo 2020 m. iš menininkės Aistės Kisarauskaitės buto dalinai persikelia į kultūros kompleksą „Sodas 2123“ – į erdvesnes patalpas, leisiančias galerijos veiklą plėtoti didesniu mastu bei pasiekti platesnę auditoriją.

O. Morkūnaitė (g. 1972) studijavo VDA pas prof. J. Gasiūną, prof. P. R. Vaitiekūną. Dirba ir kuria Vilniuje, yra surengusi dvi personalines parodas: „Karuselė“ (1997 m. Vilniuje) ir 1998 m. personalinę parodą „Kunstlerhaus Boswil“ Šveicarijoje.

Paroda veikia iki vasario 15 dienos. 

Daugiau šią savaitę šalies miestuose vykstančių parodų rasite „Vilniaus galerijos“ sudaromame parodų kalendoriuje

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai („cookies“), kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Paspausdami SUTINKU arba tęsdami naršymą, jūs sutinkate su portalo slapukų politika. Atjungti slapukus galite savo naršyklės nustatymuose.

Užsiprenumeruokite ir gaukite aktualiausius bei populiariausius straipsnius meno, kultūros ir laisvalaikio temomis tiesiai į savo el. pašto dėžutę!