Įsigyti leidinį galima elektroninėje parduotuvėje www.2di.lt ir 2di pardavimo vietose.
Kai Sebastião Salgado pagaliau gavo leidimą apsilankyti Serra Pelada aukso kasykloje 1986 m. po šešerius metus trukusio Brazilijos karinių valdžios institucijų draudimo, jis nesitikėjo pamatyti to, ką išvydo. Prieš jo akis atsivėrė milžiniška, maždaug 200 metrų pločio ir gylio duobė, knibždėte knibždanti pusnuogių vyrų. Pusė jų medinėmis kopėčiomis nešė iki 40 kilogramų sveriančius maišus, kiti purvinais šlaitais šuoliais leidosi žemyn į tamsią bedugnę. Jų kūnai ir veidai buvo okro spalvos, išmarginti geležies rūdos. Kai 1979 m. viename Serra Pelada upelių buvo aptiktas auksas, ši vietovė tapo didžiausia pasaulyje atvira aukso kasykla, o tūkstančiai žmonių atvyko čia su viltimi praturtėti.
„Sebastiao Salgado. Gold“, 2019 m., leidykla „Taschen“
Tuo metu, kai Sebastião Salgado fotografavo aukso kasybos akimirkas, žurnalų puslapiuose dominavo spalvotos nuotraukos. Juodai balta fotografija buvo rizikingas pasirinkimas, tačiau Sebastião Salgado su Serra Pelada serija grįžo prie monochrominės fotografijos elegancijos – tradicijos, kurią dar XX a. pirmoje pusėje formavo tokie meistrai kaip Edwardas Westonas, Brassaï, Robertas Capa ir Henri Cartier-Bressonas.
Salgado nuotraukos, pasirodžiusios „The New York Times Magazine“, sukėlė šoką: įspūdingi vaizdai prikaustė visų dėmesį, nutilo bet kokie komentarai. „Per visą savo karjerą „The New York Times“ nemačiau, kad šitaip būtų reaguojama į fotografijas, kaip į Serra Pelada, – prisimena redaktorius Peteris Howe’as.
Šiandien, kai fotografija vis labiau įsilieja į meno pasaulį, o skaitmeninės manipuliacijos keičia jos suvokimą, Salgado serija išlaiko biblinę didybę. Serra Pelada kasykla jau seniai uždaryta, tačiau albume „Gold“ įamžintas aukso karštinės dramatizmas tarsi iškyla prieš mūsų akis.
„Sebastiao Salgado. Gold“, 2019 m., leidykla „Taschen“
„Sebastiao Salgado. Gold“, 2019 m., leidykla „Taschen“
Sebastião Salgado profesionalaus fotografo karjerą pradėjo 1973 m. Paryžiuje, dirbo fotoagentūrose „Sygma“, „Gamma“ ir „Magnum Photos“. Kartu su žmona Lélia Wanick Salgado 1994 m. įkūrė studiją „Amazonas Images“, kuri atstovauja Salgado kūrybai. Jo fotografijų projektai buvo pristatyti daugybėje parodų ir išleistose knygose „Sahel. L’Homme en détresse“ (1986), „Other Americas“ (1986), „Terra“ (1997), „Migrations“ (2000), „The Children“ (2000), „Africa“ (2007), „Genesis“ (2013), „The Scent of a Dream“ (2015), „Kuwait. A Desert on Fire“ (2016), „Gold“ (2019) ir „Amazônia“ (2021).
Alanas Ridingas – Brazilijoje gimęs britų autorius ir ilgametis „The New York Times“ užsienio korespondentas. Jis dirbo šio leidinio biuro vadovu Meksikoje, Brazilijoje ir Prancūzijoje, taip pat buvo Europos meno korespondentas. Šiuo metu jis kuria teatrui. Gyvendamas Paryžiuje, kaip ir Sebastião Salgado, nuo 1980-ųjų pradžios jis palaiko artimą ryšį bei bendradarbiauja su fotografu.
Lélia Wanick Salgado Paryžiuje studijavo architektūrą ir urbanistiką. Fotografija susidomėjo 1970 m., o 1980-aisiais ji ėmė kurti bei kuruoti daugumą Sebastião Salgado fotografijų knygų ir visas jo darbų parodas.
„Taschen“ – meno knygų leidykla, leidžianti knygas ir albumus apie architektūrą, dizainą, dailę, madą, fotografiją, šiuolaikinį meną, reklamą, keliones. Pradėjusi savo veiklą 1980 m. mažoje komiksų parduotuvėlėje Kelne, šiandien „Taschen“ jau turi savo firmines parduotuves didžiuosiuose Vakarų Europos ir JAV miestuose. Novatoriškumu ir kultūros temomis išsiskiriantys „Taschen“ leidiniai traukia akį ir vizualine estetika bei kokybe – patrauklios knygos bei albumai neretai tampa meno mylėtojų interjero detalėmis. Įsigyti „Taschen“ leidyklos knygas galima čia.
Daugiau „Taschen“ knygų aprašymų rasite čia.