Menas. Kultūra. Laisvalaikis
Publikuota: 2023 m. 30 spalio d. 15:06
Fotografų grupė F-64 – perteikti pasaulį tokį, koks jis yra

Edward Weston. „Shell“ / LATGA

1932 m. lapkričio 15 dieną vienuolika fotografų pasiskelbė sukūrę grupę F-64 ir pristatė parodą M. H. de Young memorialiniame muziejuje San Franciske. Ansel Adams, Imogen Cunningham, John Paul Edwards, Preston Holder, Consuelo Kanaga, Alma Lavenson, Sonya Noskowiak, Henry Swift, Willard van Dyke, Brett Weston ir Edward Weston atstovavo naują to laikmečio fotografijos kryptį, kuri gana priešinga piktorializmo estetikai. Grupės pavadinimas F-64 nurodė į mažiausią tuo metu galimą didelio formato vaizdo kamerų diafragmą ir išreiškė fotografų įsitikinimą, kad nuotraukos turi neprilygstamą medijos gebėjimą perteikti pasaulį „tokį, koks jis yra“.

Tekstas ir fotografijos pirmą kartą publikuoti 2022 m. balandžio 24 d. portale vilniausgalerija.lt

Mažiausios diafragmos parinkimas užtikrina didžiausią ryškumo gylį – vaizdas maksimaliai patenka į fokuso zoną. Kitas svarbus F-64 grupės techninis sprendimas – kontaktinis spausdinimas, nenaudojant didintuvo negatyvo, atvaizdą projektuojant ant popieriaus. Siekiant išlaikyti griežtus daiktų kontūrus, buvo naudojamas blizgus fotopopierius.

Grupės F-64 fotografai daugiausia dėmesio skiria kraštovaizdžio fotografijai. Dominuoja stambūs natūralios aplinkos daiktų planai: augalų, medžio formos objektų. Fotografas, pasitelkęs kūrybinę intuiciją, išryškino detales ir sugebėjo iš gamtos chaoso sukurti estetinę tvarką. Nemaža F-64 grupės fotografų dalis ėmėsi pramoninių struktūrų, šiuolaikinio pasaulio objektų bei aktų. Ir nors atrodytų, kad visi išvardyti elementai neturi nieko bendro, F-64 grupės nuotraukas kai kas sieja. Fotografai kruopščiai užfiksavo bruožus to, kas buvo priešais fotoaparatą, sujungė tai ir emocinę formos patirtį pavertė pagrindiniu F-64 kūrybos bruožu.

Edward Weston / LATGA

Alfred Stiegltz. „Leisure“ (piktorializmo pavyzdys)

Sudėtingi ekonominiai laikai, Didžiosios depresijos padariniai bei kelių grupės narių (Edward Weston, Willard van Dyke) išvykimas iš San Francisko lėmė F-64 grupės iširimą. Daugelis grupės fotomenininkų toliau fotografavo ir dabar yra žinomi kaip vieni įtakingiausių XX a. menininkų.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai („cookies“), kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Paspausdami SUTINKU arba tęsdami naršymą, jūs sutinkate su portalo slapukų politika. Atjungti slapukus galite savo naršyklės nustatymuose.

Užsiprenumeruokite ir gaukite aktualiausius bei populiariausius straipsnius meno, kultūros ir laisvalaikio temomis tiesiai į savo el. pašto dėžutę!