Dar studijų metais G. Šlektavičių masino naujų meno formų galimybės. Tuomet jį sudomino Lietuvos grafikų menkai tenaudota šilkografija ir litografija. Šilkografija autoriui atrodė patraukli tuo, kad, priešingai nei iki tol spausdinti medžio, linoleumo ar metalo estampai, teikė galimybę panaudoti spalvą. Jos žavesį menininkas atrado 1970 metų vasarą, kuomet talkino dailininkams Birutei Žilytei ir Algirdui Steponavičiui, tapantiems žymiąją Valkininkų vaikų sanatorijos „Pušelė“ freską.
Artima pažintis su japonų menu paskatino grįžti prie linoraižinio technikos ir pamėginti praplėsti lietuvių kolegų taikomas šios technikos galimybes. Gerardas pradėjo naudoti spaudai kelias klišes ir įsigudrino taip plonai spausti dažą, kad daug kas manė, jog jis ir toliau kuria šilkografijas.G. Jankevičiūtė
G. Šlektavičius buvo vienas pirmųjų dailės instituto studentų, atlikusių baigiamąjį darbą šilkografijos būdu (atspausdinti estampus padėjo pats šilkografijos Lietuvoje pradininkas Mikalojus Vilutis). Diplominio darbo vadovui Jonui Kuzminskiui taip patiko Šlektavičiaus kūrinys, kad profesorius pamėgino išrūpinti studentui SSRS Dailės akademijos stipendiją, tačiau kiti akademikai konstatavo, kad spalvos pernelyg ryškios, ir stipendijos nedavė – socrealizmo dailė turėjo būti tokių pat duslių spalvų ir tonų kaip sovietinė realybė.
G. Šlektavičiui įtaką darė ne tik lietuvių, bet ir japonų autoriai: Shiro Fukasawa, Akira Kurosaki, Ay-O. „Artima pažintis su japonų menu paskatino grįžti prie linoraižinio technikos ir pamėginti praplėsti lietuvių kolegų taikomas šios technikos galimybes. Gerardas pradėjo naudoti spaudai kelias klišes ir įsigudrino taip plonai spausti dažą, kad daug kas manė, jog jis ir toliau kuria šilkografijas“, – sako prof. G. Jankevičiūtė.
Anot jos, G. Šlektavičius Lietuvos dailės lauke išsiskiria tuo, kad yra vienas iš nedaugelio šalies menininkų, kurie, ieškodami būdo savo vizijų išraiškai, išsaugo atidą atlikimo meistrystei: „Jis ypatingai atidus kūrinio plastinei sąrangai ir jo medžiaginei kokybei, jam nėra paslapčių sudėtingame, žinių ir praktikos reikalaujančiame šilkografijos ir oforto pasaulyje. Per metų metus atkaklaus darbo pasiektas virtuoziškumas išlaisvina: kiekvienas, net mažiausias Gerardo darbelis estetiškai nepriekaištingas.“
G. Šlektavičiaus kūrinių paroda „Namų idėjų centre (NIC)“ (Pramonės g. 17B) veiks iki rugpjūčio 4 dienos. Įėjimas nemokamas.