Naujam spektakliui režisierė pasirinko amerikiečių rašytojo Davido Fosterio Wallace‘o (1962–2008), iš esmės kvestionuojančio žmogiškąją prigimtį, esė „Apmąstant omarą“ ir kitus kūrinius. Savo tekstuose D. F. Wallace imasi narstyti jautriausius ir nepatogiausius šiuolaikinės visuomenės klausimus – empatiją, vaikų auklėjimą, intymumą, nesusikalbėjimą ir antropocentrizmo pabaigą.
„Wallace‘ą atsitiktinai atradau 2010 m. Vilniaus knygyne, kur nusipirkau Haruki Murakami sudarytą apsakymų rinkinį. Nuo tos dienos kaskart, kai mane kviečia kur nors režisuoti, siūlau teatrams šį rašytoją, bet teatrai labai retai sutinka. Galiausiai man pavyko pastatyti spektaklį pagal kūrinį „Trumpi pokalbiai su šlykščiais vyrais“ Ciuriche, o pernai tas spektaklis pateko į Venecijos bienalę. Ši esė yra dalis tyrimo, kurį vykdau jau dešimtmetį.
Kai tyrinėjau Wallace‘o negrožinę literatūrą, mane pribloškė, kokie juokingi ir aštrūs buvo jo pastebėjimai apie nuobodžius kasdienius įvykius. Tokie yra esė „Tariamai smagus dalykas, kurio daugiau niekada nedarysiu“ apie atostogas didžiuosiuose kruizuose ir esė apie trijų dienų pornografijos pramonės suvažiavimą dabar laikomi absoliučiais negrožinės literatūros ir kritikos perlais“, – pasakoja Yana Ross.
LDNT meno vadovai Kamilė Gudmonaitė, Antanas Obcarskas ir Eglė Švedkauskaitė sako, kad „Apmąstant omarą“ yra vienas iš šio sezono koncepcijos vėliavnešių – kūrybinė grupė tyrinės mūsų galimybes suprasti kito skausmą. Ar galime susitapatinti su verdamu gyvu omaru? Ar omarą verdantys šefai, kurie išeina iš virtuvės, kad nematytų jo kančios, gali būti palyginti su žmonėmis, nusigręžiančiais nuo kenčiančio artimo? Kokios yra empatijos ribos ir kokios aplinkybės jas nubrėžia? Žiūrovai atsakymų ieškoti kviečiami nuo rugsėjo 21-osios.
Spektaklyje vaidina LNDT trupės aktoriai: Elzė Gudavičiūtė, Martynas Nedzinskas, Salvijus Trepulis ir Jūratė Vilūnaitė. Spektakliui scenografiją ir kostiumus kuria menininkas iš Niujorko Zane Pihlstrom, su kuriuo Yana Ross bendradarbiavo LNDT kurdama keturis Auksinius scenos kryžius pelniusį spektaklį „Mūsų klasė“, jis taip pat kūrė kostiumus Y. Ross spektakliui „Bembilandas“. Spektaklio „Apmąstant omarą“ kompozitorius – punk after kant, šviesos dailininkas – Dainius Urbonis.
„Tikimės, kad šiuo spektakliu pavyks paskatinti žiūrovus permąstyti savo etikos ir moralės kodeksus bei vertybes ir kartu atkreips dėmesį į socialiai priimtinas pilkąsias zonas, kurias ketiname kvestionuoti“, – teigia Yana Ross.