Menas. Kultūra. Laisvalaikis
Publikuota: 2019 m. 30 sausio d. 20:21
Paskelbta, koks filmas atidarys šių metų kino festivalį „Kino pavasaris“

Kadras iš filmo.

Muzika ardo politinius režimus. Muzika kelia revoliucijas ir atveda į laisvę. Muzika atneša meilę. Muzika atidaro kino festivalius. Šiemet kovo 21 dieną „Kino pavasaris“ prasidės garsiojo teatro ir kino režisieriaus Kirilo Serebrenikovo filmu „Vasara“ (rus. „Leto“), kuris buvo baigtas kurti namų arešto sąlygomis. Tai – romantiška ir maištinga kelionė į 9-ojo dešimtmečio Leningradą  (dabartinį Sankt Peterburgą), kurio pogrindyje griaudi roko muzika, o jaunų žmonių širdys plaka laisvės troškimu.

Kanų kino festivalyje pristatyta rusų režisieriaus „Vasara“ prikaustė energija ir gyvybingumu, o garso takelis buvo pripažintas geriausiu. Deja, prieš Rusijos prezidento vykdomą politiką pasisakančiam K. Serebrenikovui tąkart nebuvo lemta pasidžiaugti sėkme – Kanuose apdovanojimo režisierius negalėjo atsiimti, nes 2017 metų rugpjūtį jis buvo apkaltintas valstybės lėšų pasisavinimu ir iki šiol jam paskirtas namų areštas. Akivaizdu, kad režisieriaus sulaikymas buvo planuotas valdžios struktūrų veiksmas, siekiant užtildyti Rusijos ideologiją kritikuojantį ir liberalias idėjas šalyje skleidžiantį kūrėją.

Pasak K. Serebrenikovo agentės, dabar jam leidžiama bendrauti tik su šeimos nariais ir advokatu. Vis dėlto režisierius sugebėjo baigti filmą, kuris tapo svarbia politine žinute apie laisvę.

„Mes laisvės siekėme vedini „Roko maršais“, o Sovietų Sąjungos politines permainas judino alternatyvioji Leningrado scena, ypač Viktoras Cojus, jo grupė „Kino“ ir kiti bendraminčiai. K. Serebrenikovui pavyko prikelti tuos laikus ir juos vėl iš naujo padaryti aktualius. Atidarymo filmu pasirinkdami „Vasarą“, išreiškiame palaikymą nepagrįstai įkalintam režisieriui ir jo kūrybinėms idėjoms“, – sako „Kino pavasario“ vykdomasis direktorius Algirdas Ramaška. Festivalyje buvo rodyti ir ankstesni K. Serebrenikovo darbai – Vladimiro Putino valdymą kritikuojantis „Mokinys“ (2016) ir „Neištikimybė“ (2012).

 

Naujausiame filme režisierius, apsupdamas maištinga 9-ojo dešimtmečio nuotaika, grąžina žiūrovą į „perestroikos“ išvakares. Kai visu pajėgumu griaudėjo Leningrado roko scena, gimė legendinė grupė „Kino“ su charizmatiškuoju V. Cojumi, jaunimui laisvę simbolizavo „The Beatles“, Bobas Dylanas, Davidas Bowie, „The Doors“ ar „Sex Pistols“, kuriuos taip pat girdime filme.

Minėtų įvykių fone susitinka vėliau grupės „Kino“ lyderiu tapsiantis 19-metis V. Cojus, jo tuometis įkvėpėjas Maikas Naumenko iš grupės „Zoopark“ ir jo gražuolė žmona Natalija Naumenko. Jauni žmonės net neįtaria, kad ši vasara bus lemtinga, o jų draugystė, kaip ir jie patys, taps nemirštančia legenda, su kuria užaugs net kelios kartos.

„Viliojantis, bet tuo pačiu nepermatomas meilės laiškas praeičiai. Tai filmas apie kartą, kuri laukė „Stones“ vinilinės plokštelės pasirodymo, o ne naujo „iPad“, – taip „Vasarą“ pristato įtakingas britų leidinys „The Guardian“. Šiuo atveju „Vasara“ tampa tarsi tiltu, kuris jaunajai kartai padeda atrasti santykį su sovietmečiu, taip suvokiant ir įsisavinant laisvės svarbą.

24-asis Vilniaus tarptautinis kino festivalis „Kino pavasaris“ vyks 2019 metų kovo 21-balandžio 4 dienomis.

 

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai („cookies“), kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Paspausdami SUTINKU arba tęsdami naršymą, jūs sutinkate su portalo slapukų politika. Atjungti slapukus galite savo naršyklės nustatymuose.

Užsiprenumeruokite ir gaukite aktualiausius bei populiariausius straipsnius meno, kultūros ir laisvalaikio temomis tiesiai į savo el. pašto dėžutę!