Lietuvių kalbos mokytojo įrašas:
„Mokslo metai jau įsibėgėjo, ilgesniems įrašams nebėra laiko, tačiau labai noriu bent jau pasidalinti savo mokinių kūryba – lietuvių kalbos pamokai sukurtais memais.
Kadangi vienuoliktokai rugsėjį mokosi apie Renesansą, o paskui skaito Šekspyro „Hamletą“, vienos iš pamokų metu pristačiau jiems 10 žymiausių minėtos epochos tapybos darbų (manau, kad per vaizdus lengviau įsidėmėti tam tikrus faktus, pažinti tyrinėjamą laikotarpį, žmonių pasaulėžiūrą, be to, tai įdomu, paįvairina pamoką, plečia kultūrinį akiratį ir pan.). Tarp jų – Jeronimo Boscho triptikas „Žemiškųjų malonumų sodas“.
Beanalizuojant šį paveikslą man kilo mintis šiek tiek pasilinksminti. Mokslo metų pradžia, mokiniai nauji, kodėl gi ne? Paprašiau vienuoliktokų, kad namuose jie patyrinėtų minėtą Boscho kūrinį, pasirinktų patikusį jo fragmentą ir sugalvotų juo paremtą memą (ang. „meme“). Jei kas nežino, memas yra labai populiarus internetinio „folkloro“ žanras, kurio esmė – tam tikra pasirinkto paveikslėlio ir šalia jo užrašyto teksto kombinacija, dažnai sukelianti juoką arba kitą emociją, priverčianti atpažinti save, tam tikrą situaciją. Boscho paveikslas šiai užduočiai ypač tinka ne tik dėl to, kad jame vaizduojamos be galo keistos scenos tiesiog prašosi būti paverčiamos memais (siurrealistai dailininką ne veltui laikė vienu savo pirmtakų), bet ir dėl to, kad internete yra virtualus šio didžiulio kūrinio, šiandien kabančio Prado muziejuje, virtualus gidas. Pastarasis tikrai puikus, tad būtinai patyrinėkite, jei dar neteko.
Naudodamiesi virtualiu gidu, mokiniai į paveikslą turėjo pažvelgti kur kas atidžiau, o aš už pastangas geriausių memų kūrėjams pažadėjau dešimtukus (taip lengvai gerų pažymių dažniausiai nedalinu, bet mokslo metų pradžioje, žinot, reikia pelnyti naujų mokinių palankumą). Taigi, memo tekstas turėjo būti parašytas lietuvių kalba, o paveiksliukas – „Žemiškųjų malonumų sodo“ fragmentas. Tiesa, mokiniams, jei labai norėjo, leidau rinktis bet kurį Renesanso kūrinį. Kas iš to išėjo, žemiau galite pažiūrėti patys. Mane rezultatas kai kuriais atvejais iš tiesų privertė garsiai nusikvatoti, todėl užduotį laikau pavykusia. O apskritai tai memų kasdien nekuriame, mokomės rimtai. Bet atsipalaiduoti kartais irgi reikia.
P. S. Visa kūryba – mokinių. Memų autorystę nupirkau už dešimtukus ir kaupiamojo balo pliusus.“
Lietuvių kalbos mokytojo įrašus sekite feisbuke.
Nuo šiol PATREON platformoje (spauskite čia) galite prisidėti prie lietuvių kalbos mokytojo vykdomų projektų (filmų ir knygų rekomendacijų, mokytojo dienoraščio, tinklalaidės apie švietimą ir kt.). Prisijungę ne tik padėsite šviesti visuomenę, bet ir rasite įdomaus turinio sau!