Venecijos meno bienalėje 2022-aisiais kuratorė Cecilia Alemani pakvietė atkreipti dėmesį į tris pagrindines temas: kūnus ir jo metamorfozes, žmogaus ir technologijų santykį, kūnų ir Žemės ryšį. Svarbiausias meno renginys pasaulyje kviečia rasti atsakymus į nesibaigiančius klausimus: kaip keičiasi žmogaus suvokimas? Kaip pasaulis atrodytų be mūsų? Kas sudaro gyvybę? Kuo mes skiriamės nuo gyvūnų, augalų, kitų gyvybės formų?
Labai skirtingai, tačiau įtraukiančiai šias temas atliepė Šiaurės šalių (Norvegija, Švedija, Suomija) ir Danijos paviljonai bei juos atstovaujantys menininkai.
Danijos paviljonas, atstovaujamas menininko Uffe Isolotto, kviečia žengti į siurrealistinį pasaulį. Kaip rašoma pačiame projekto pristatyme, paviljonas nukelia į keistą ir net šiek tiek mistišką hibridinį laikotarpį, kuriame istoriniai Danijos kaimo gyvenimo elementai susimaišo su nepažįstamais reiškiniais iš mokslinės fantastikos ateities, įsivaizduojamų būtybių pasaulio. Paviljone intensyvi istorija sukasi apie trijų kentaurų šeimą – kas nutiko jiems ir pasauliui, kuriame jie gyvena?
Pirmą kartą istorijoje Šiaurės šalių paviljonas Venecijoje pavadintas „samių paviljonu“. Šiais metais ekspozicija siekia parodyti ne tik samių menininkų meistriškumą, bet ir šios tautos individualios ir kolektyvinės istorijos svarbą. Parodos eksponatai atkreipia dėmesį į samiams ir kitoms vietinėms tautoms aktualias problemas, kylančias šiandieniniame pasaulyje: miškų naikinimą, prieigos prie vandens trūkumą, o būtent šiems samių menininkams – sunkumus siekiant išsaugoti šiaurės elnių ganymo ir žvejybos tradicijas, kurios yra jų tautos gyvavimo pagrindas.