Menas. Kultūra. Laisvalaikis
Publikuota: 2024 m. 6 spalio d. 12:52
Rygos muziejai ir meno parodos spalį

Parodos „Projektavimo procesai iš arti: ruduo“ vizualinis identitetas – trečioji pop-up paroda iš MDAD 35-mečiui skirtos serijos. 2024 m. Dizainas: Ieva Kalėja | Ramonas Kasasas (Ramon Casas, 1866–1932). Bulių arena. Be datos. Drobė, aliejus. Privati ​​kolekcija, Barselona, ​​„Galeria Senda“ sutikimas. Vieša nuotrauka | Niklavas Strunkė. Palazzo a Mare. 1925 m. LNMM kolekcija

Ryga rudenėja, puošiasi auksiniais lapais, orai taip pat šilti ir malonūs. Tad Rygos meno parodos ir muziejai spalį laukia Jūsų, peržiūrėkite, kiek daug įdomių parodų vyksta ir leiskitės į kelionę.


Latvijos nacionalinis dailės muziejus

Jaņa Rozentāla laukums 1, Rīga

Jānis Deinats paroda „Pirmus penkerius metus“
2024 08 17–2024 11 24

Jānis Deinats. Milicija prie Aukščiausiosios Tarybos rūmų. 1990. Fotografija. Autoriaus nuosavybė. Nuotrauka: Jānis Deinats

Parodoje – dokumentinis pasakojimas apie laikmetį iki Latvijos nacionalinės nepriklausomybės atgavimo, kai visuomenė dar tik brendo naujiems pokyčiams. Jānis Deinats pristato užfiksuotas byrančios socialistinės santvarkos gyvenimo akimirkas.
Daugiau apie parodą.

Andrio Eglītis paroda 
2024 08 17–2024 11 24

Andris Eglītis. Kūrinys iš ciklo „Per tamsą“. 2023. Drobė, aliejus. Autoriaus nuosavybė. Viešumo nuotrauka

Andris Eglītis yra vienas ryškiausių savo kartos latvių tapytojų, nuolat pasitelkiantis įvairius įrankius, leidžiančius kurti naujus tapybinio mąstymo būdus ir juos tyrinėti tiek individualiai, tiek kartu su kitais. Dirbdamas skirtingose bendruomenėse, erdvėse ir vietose, balansuodamas tarp miesto ir kaimo, menininkas siekia kūrybinės laisvės ir kūrinių masto, stiliaus bei medžiagų įvairovės. Iki šiol ambicingiausia Eglišo paroda buvo ne atskiras asmeninis kūrinys, o kolektyvinės dailės praktikos renginys, kurio kūrime dalyvavo ir daug kitų kūrybinių bendruomenių atstovų.
Daugiau apie parodą.

Lauros Velos paroda „Sužeista atmintis“
2024 09 28–2024 11 17

Laura Vela. Sužeista atmintis. 2023–2024 m. Autoriaus nuosavybė. Vieša nuotrauka

Paroda sukuria erdvę diskusijoms apie Latvijos gyventojų tremties sukeltos traumos įtaką šiuolaikinei visuomenei. Pavadinimas „Sužeista atmintis“ kilęs iš dviejų sąvokų derinio: „socialinė atmintis“ – kaip istorinių įvykių, socialinių-politinių procesų ir jų aiškinimo supratimas, o „sužeista“ – nuoroda į fizinę traumą, lemiančią pokyčius žmogaus gyvenime.
Daugiau apie parodą.

Paroda „BINDE 100–10“
2024 09 21–2025 01 19

Gunaras Bindė. Autoportretas. 1977 m. Rašalinis spaudinys ant archyvinio popieriaus. Nuotrauka: Gunārs Binde

Švenčiant legendinio latvių fotografo Gunārs Binde 90-metį, Latvijos nacionalinio meno muziejuje galima pamatyti personalinę menininko parodą „BINDE 100–10“.

Per savo 67 metų fotografo karjerą Gunārs Binde (1933) sulaukė pripažinimo tiek savo šalyje, tiek tarptautinėje erdvėje,  pelnė dešimtis apdovanojimų už savo darbus užsienio fotografijos parodose. Paroda „BINDE 100–10“ atspindi menininko kelią ir kuria metaforinį svarbiausių įvykių, temų ir sutiktų žmonių dienoraštį, o vaizdinį pasakojimą retkarčiais paįvairina asmeniniais Bindės apmąstymais tiek tekstiniu, tiek garsiniu formatu.
Daugiau apie parodą.

Paroda „Sveiki, Niklāvai Strunke!“
2024 10 04–2024 11 20

Niklavas Strunkė. Palazzo a Mare. 1925 m. LNMM kolekcija

Niklāvs Strunke (1894–1966) yra vienas originaliausių pirmosios Latvijos tarpukario modernistų kartos menininkų – tapytojas, grafikas, scenografas ir knygų iliustratorius, kūręs dekoratyvinėje ir taikomojoje dailės srityje. Su paveikslu „Žmogus įeina į kambarį“ (1927), kuris yra vienas žinomiausių klasikinio modernizmo pavyzdžių, Strunkė buvo įtrauktas į Latvijos garsiausių kūrėjų sąrašą. Menininkas įėjo į latvių knygų grafikos iliustracijos istoriją kaip daugelio kokybiškų ir stilistiškai skirtingų leidimų iliustracijų ir viršelių autorius.
Daugiau apie parodą.

Kaip rasti Latvijos nacionalinį dailės muziejų:


Dailės muziejus „Rygos birža“

Doma laukums 6, Rīga

Paroda „España Blanca y Negra: Ispanijos vizija nuo Fortuni iki Pikaso“
2024 09 14–2024 12 15

Ramonas Kasasas (Ramon Casas, 1866–1932). Bulių arena. Be datos. Drobė, aliejus. Privati ​​kolekcija, Barselona, ​​„Galeria Senda“ sutikimas. Vieša nuotrauka

Ispanijos mene klausimai apie ispanišką tapatybę ir tautinio įvaizdžio kūrimą pradėjo kilti XIX a. Šaliai modernėjant susidūrė du priešingi požiūriai: klestinčios „baltosios“ Ispanijos ir atšiaurios „juodosios“ Ispanijos, įsišaknijusių giliausiuose kultūros paveldo sluoksniuose. Tarp šių dviejų polių 19-20 a. sandūroje klestėjo katalonų modernistinė tapyba, jungianti spalvomis prisotintą „baltosios“ Ispanijos tapybiškumą ir „juodosios“ Ispanijos intelektualumą.
Daugiau apie parodą.

Kaip rasti muziejų „Rygos birža“:


Taikomojo meno ir dizaino muziejus

Skārņu iela 10, Rīga

Paroda „Dievo bučinys“
2024 09 21–2024 11 18

Parodos „Dievo bučinys“ atidarymas Vidžemės koncertų salės „Cėsis“ dailės galerijoje. 2024. Nuotrauka: Anetė Rudmieze

Parodoje „Dievo bučinys“ pristatomi Latvijos nacionalinio dailės muziejaus (LNMM) kolekcijos lobynai – tapytojo Boriso Bērziņšo ir tekstilininko Georgo Barkāno darbų rinktinė.
Daugiau apie parodą.

Paroda „Projektavimo procesai iš arti: ruduo“
2024 09 21–2024 11 18

Parodos „Projektavimo procesai iš arti: ruduo“ vizualinis identitetas – trečioji pop-up paroda iš MDAD 35-mečiui skirtos serijos. 2024 m. Dizainas: Ieva Kalėja

Keičiantis metų laikams, antroji Dekoratyvinio meno ir dizaino muziejaus (MDAD) pop-up parodų ciklo „Projektavimo procesai iš arti“ paroda, pavadinta „Vasara“, konceptualiai ir temiškai pakeičiama kita – „Rudeniu“, kurioje latvių dizaineriai spalvingą derliaus laikotarpį reprezentuoja pasitelkdami medžiagų kontrastus.
Daugiau apie parodą.

Jānis Krievs paroda „Praėjusi ateitis“
2024 10 18–2025 01 26

Taikomojo meno ir dizaino muziejaus nuotr.

Jānio Krievs paroda „Praėjusi ateitis“ suteikia žiūrovams unikalią galimybę per vieno dizainerio kūrybos prizmę patirti septintojo ir devintojo dešimtmečių atmosferą.
Daugiau apie parodą.

Kaip rasti Taikomojo meno ir dizaino muziejų:


Romano Sutos ir Aleksandros Beļcovos muziejus

Elizabetes iela 57a, dz. 26, Rīga

Paroda „Kūno poezija. Aisedora Dunkan, Raimonds Dunkans ir plastinio šokio tradicija Latvijoje XX a. 2–3 deš.“
2024 03 05–2025 02 01

Šokėja Beatrise Vīgnere. Portretas profiliu, visu ūgiu, tarsi skrendanti, plastiška šokio poza, basomis kojomis, po atviru dangumi. Vasara, 1920-ųjų antroji pusė. Literatūros ir muzikos muziejaus kolekcija. Nuotrauka: Kārlis Kreuzbergs

Amerikiečių šokėja ir choreografė Angela Isadora Duncan (1877–1927) yra ryškiausia šiuolaikinio šokio pradininkė. Ją palaikė brolis, šokėjas ir menininkas Raymond Duncan (1874–1966), kuriam plastinis šokis tapo jo gyvenimo filosofijos dalimi. Abu buvo įkvėpti senovės Graikijos meno ir kultūros, kuri buvo išreikšta tiek šokio spektakliuose, tiek kostiumuose – chitonuose ir togose – kuriuos jie dėvėjo: Isadora – scenoje, o Raymond – ir kasdieniame gyvenime.
Daugiau apie parodą.

Kaip rasti Romano Sutos ir Aleksandros Beļcovos muziejų:


Meno centras „Zuzeum“

Lāčplēša iela 101, Rīga

Paroda „Utopinės ląstelės“
2024 09 20–2024 11 24

Meno centro „Zuzeum“ vizualas

Amerikiečių menininkės Donna Huanca personalinė paroda „Utopinės ląstelės“ – tai įvairių jutimų projektas, apimantis tapybą, skulptūrą, vaizdo įrašus, garsą ir kvapus. „Utopinės ląstelės“ pristato išsamiausią personalinę menininkės parodą Baltijos šalyse.
Daugiau apie parodą.

Kaip rasti meno centrą „Zuzeum“:


Šiuolaikinio meno centras „Kim?“

Sporta iela 2 k-1, Rīga

Ingos Meldere and Luizės Nežbertės paroda “Saulės stulpai”
2024 09 21–2024 11 17

Šiuolaikinio meno centro „Kim?“ vizualas

Ingos Melderės ir Luīzes Nežberte erdvinė instaliacija pristato tiek naujai sukurtus, tiek Latvijoje dar niekada neeksponuotus abiejų menininkų sukurtus kūrinius. Parodų erdvėje yra keletas darbų serijų: skulptūros, instaliacijos, piešiniai ir tapybos darbai, tyrinėjantys ir atspindintys regionines, socialines ir kultūrines-istorines detales. Šios darbų serijos užmezga dialogą tarp dviejų skirtingų kartų menininkių praktikų, atspindinčių atgimimą vizualiajame mene naratyvą, etiškai pagrįstą požiūrį į materiją ir pagarbą praeities paveldui.
Daugiau apie parodą.

Kaip rasti šiuolaikinio meno centrą „Kim?“:


„Rygos Art Nouveau centro“ muziejus

Alberta iela 12, Rīga

Paroda „Rašalai ir plunksnos“
2024 10 01–2024 12 01

„Rygos Art Nouveau centro“ muziejaus vizualas

Rudenį, prasidėjus pamokoms mokyklose ir universitetuose, „Rygos Art Nouveau centro“ muziejus kviečia apžiūrėti parodą „Rašalai ir plunksnos“, kurioje eksponuojamos rašymo priemonės ir įvairūs su rašymu susiję daiktai iš muziejaus archyvų ir privačių kolekcijų.
Daugiau apie parodą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nuolatinė ekspozicija

Rygos meno parodos ir muziejai gruodį 2023

Muziejaus kolekciją sudaro art nouveau stiliaus objektai, pagaminti arba naudoti Rygoje ir Latvijos teritorijoje XX amžiaus pradžioje. Tarp surinktų objektų yra baldų, interjero dizaino ir taikomosios dailės dirbinių, drabužių ir aksesuarų, meno kūrinių, namų apyvokos daiktų, fotografijų, dokumentų, spaudinių, paminklų, susijusių su Konstantino Pēkšeno gyvenimu, kūryba ir kt.
Daugiau apie parodą.

Kaip rasti Rygos Art Nouveau stiliaus muziejų:


Meno centras „Digital Art House“

Skolas iela 2, Rīga

Susiję:

Multimedijos parodos – tai naujas būdas patirti meną: grandiozinio mastelio pasaulinio garso menininkų paveikslų projekcijos, animuotos skaitmeninių menininkų, lydimos kvapą gniaužiančios muzikos. Visa tai – ramioje, modernioje atmosferoje. Nebūtina būti meno žinovu ar turėti tapybos technikų žinių, kad apsilankęs parodoje gautum teigiamų emocijų vandenyną.

„Gustavas Klimtas. Su meile iki mirties“

Portretai, peizažai ir nuogų moterų tapymas nuostabiu judančio vaizdo formatu. Žavūs, jausmingi, naujoviški – šie epitetai tiksliai atpasakoja Gustavo Klimto paveikslus. Pamatysite ne tik visus pagrindinius kūrinius, menininkui pelniusius pasaulinę šlovę, bet ir dėl digital art house technologijų pasinersite į jo drobę. Jo „auksinio laikotarpio“ kūriniai tiesiogine prasme šviečia iš vidaus ir savo galia prilygsta ikonoms. Auksinės šviesos užtvindytoje salėje rodoma multimedijos instaliacija, kuri panardina žiūrovą į jausmingą moteriškų vaizdų pasaulį, apsuptą žavingos muzikos.

Daugiau apie parodą.

„Išsvajotoji Japonija“

Paroda paremta pasauliniu reiškiniu tapusia Japonijos vizualiųjų menų (1600–1868) kryptimi – ukiyo-e graviūromis.
Vėliau graviūros sužavėjo madingus Europos menininkus, būtent iš jų impresionistai sėmėsi įkvėpimo, perėmė naujus išraiškos būdus.

Pažodiniu vertimu ukiyo-e reiškia „plaukiojantis pasaulis“, iš pradžių vadintas „mirtinguoju pasauliu“. Vėliau buvo persigalvota ir pradėta suvokti kaip „prabėgančių malonumų pasaulis“ ir „meilės pasaulis“.

Ukiyo-e spaudiniai dėl savo plataus paplitimo Edo laikotarpiu (dabartinis Tokijas) yra sąlyginai pigūs. Iš pradžių jie turėjo grynai utilitarinę funkciją: reklamavo įvairaus populiarumo ir prestižo linksmų kvartalų gyventojų paslaugas, vaizdavo kabuki teatro aktorius, iliustravo visokią fantastiką.

„Digital Art House“ meno erdvėje ukiyo-e kryptis bus pristatyta kaip žavus panardinimo šou, lydimas muzikos.

Parodos trukmė: 37 min.

Daugiau apie parodą.

„Nuo Monet iki Kandinskio“

Multimedijos ekspozicija vienija 14 žymiausių modernizmo atstovų šedevrus – XIX–XX a. meno judėjimų kolekciją.
Unikali animacinių paveikslų kompozicija su muzikos akompanimentu sukuria nuostabią atmosferą, panardinančią žiūrovus į genialių protų kuriamą pasaulį.

Paroda kviečia keliauti į XIX amžiaus pabaigos ir XX amžiaus pradžios meno pasaulį, kai kultūra ir visuomenė patyrė nepaprastų globalių įvykių. Tuo metu šiems didiesiems menininkams pavyko atrasti neišsenkamą prasmės šaltinį, kuriame „tradicija“ matė tik chaosą ir kvailumą.

Jų paveiksluose yra daugybė vizualinių galvosūkių, kurie žiūrovą panardina į netikėtų kontrastų ir ryškių, nepamirštamų emocijų labirintą. Šiandien, pasitelkus skaitmenines technologijas, šie paveikslai įgauna naują gyvenimą ir prasmę.

„Digital Art House“ leidžia žmogų perkelti į kitą erdvę ir pasinerti į genijų Monet, Kandinsky, Edgar Degas ir daugelio kitų darbus, apsuptus šviesos ir garso šokio. Tai kelionė į modernizmo pasaulį per technologijas, kurios apšviečia ir formuoja visiškai naują požiūrį į meną.

Parodos trukmė: 57 min.

Daugiau apie parodą.

„Hieronymus Bosch. Alegorijos. Slapti ženklai“

Hieronymus Bosch paveikslai ne tik vizualiai intriguoja, jie alsuoja alegorijomis ir įvairiais simboliais.
Daug simbolių laikui bėgant prarado savo prasmę, tačiau didelė dalis vis dar yra suprantami ir interpretuojami. Pavyzdžiui, vaisiai ir uogos menininko darbuose simbolizuoja nuodėmingą seksualumą, dideli paukščiai – nepasotinamą žmogaus geismą, stikliniai vamzdeliai ir kolbos – bergždžias alchemikų pastangas įminti gamtos paslaptis, įvairūs simboliai rodo žmogaus polinkį lošti, taip pat rajumą, godumą, pavydą.

 

Daugiau apie parodą.

Kaip rasti meno centrą „Digital Art House“:


Šioje apžvalgoje pateikiame 2024 metų spalio mėnesio Rygos meno muziejų ir parodų sąrašą, o visus su šiomis parodomis susijusius straipsnius bei naujausius mėnesinius muziejų ir parodų sąrašus rasite skiltyje Rygos muziejai ir parodos.

Ką pamatyti Rygoje, kai visos meno parodos aplankytos? Čia rasite 10 įdomiausių Rygos objektų, kuriuos parinkome Jums.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai („cookies“), kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Paspausdami SUTINKU arba tęsdami naršymą, jūs sutinkate su portalo slapukų politika. Atjungti slapukus galite savo naršyklės nustatymuose.

Užsiprenumeruokite ir gaukite aktualiausius bei populiariausius straipsnius meno, kultūros ir laisvalaikio temomis tiesiai į savo el. pašto dėžutę!