Parodą atidarys kolekcijos savininkas Aleksandras Vasiljevas ir Lietuvos dailės muziejaus direktorius Arūnas Gelūnas.
Lietuvos dailės muziejus, bendradarbiaudamas su Aleksandro Vasiljevo fondu, surengė jau dvyliktą žymaus mados istoriko Aleksandro Vasiljevo kolekcijos parodą. Ji skirta pasaulinės mados šimtmečiui. Apžiūrėdami parodą, lankytojai gali stebėti didžiulius mados pokyčius, įvykusius per visą XX amžių. Ekspozicija padalinta į skyrius, atspindinčius svarbiausius mados raidos momentus.
Belle Époque laikotarpis atskleidžiamas ne tik per unikalius įžymių Europos ir Amerikos dizainerių kūrinius, bet ir per įvairius to meto prabangos aksesuarus – skrybėles, avalynę, vėduokles, rankines ir juvelyrinius papuošalus. Parodoje pristatomi Worth. Doucet, Fortuny, Poiret mados namų šedevrai. Ypatingą vietą ekspozicijoje užima skyrius, pasakojantis apie art deco stiliaus, kuris susijęs su pirmąja Lietuvos nepriklausomybe, raidą. Šio stiliaus ypatybės atskleidžiamos demonstruojant Lanvin, Patou, Callot Soeurs ir kitų pripažintų mados namų aprangą.
Kitas skyrius apima Antrojo pasaulinio karo laikotarpį, neatsiejamą nuo didžiausių sunkumų, praradimų ir esminio drabužių stiliaus pokyčio.
Revoliucionieriumi, kuris grąžino į madą moteriškumą, tapo Christianas Dioras. Jo autoriniai darbai, sukurti new-look stiliumi, taip pat pristatomi parodoje šalia Pierre Balmaino ir Jacques Fatho – svarbiausių Dioro konkurentų – kūrinių.
Ekspozicija taip pat atspindi XX a. 7 dešimtmečio postmodernizmo ir futurizmo stilistiką. Šiam laikotarpiui būdingos svajonės apie kosmoso užkariavimą, jos yra išreikštos Pierre Cardino, Andre Couregges ir Paco Rabanne kūriniuose.
Grįžimas į gamtą, domėjimasis indų filosofija ir kelionėmis į egzotiškas šalis randa atgarsį skyriuje, skirtame XX a. 8 dešimtmečiui ir hipių estetikai. O 9 dešimtmetis, pagarsėjęs glamūrinių tendencijų plėtra ir stiprios moters įvaizdžio kūrimu, yra iliustruotas Givenchy, Ungaro, Yves Saint-Laurent, Oleg Cassini ir kitų mados namų modeliais.
Paskutiniu istoriniu ekspozicijos skyriumi ir baigiamuoju XX a. mados raidos periodu tampa 10 dešimtmetis. Tai laikotarpis, susijęs su grandžo stiliaus gimimu ir grįžimu prie minimalizmo, ypač pamėgto praėjusio amžiaus pabaigoje.
Iš viso, parodoje pristatoma šimtas modelių vyriškų ir moteriškų drabužių, taip pat iki trijų šimtų aksesuarų, fotografijų ir portretų.