Pirmojo 1 val. 15 min. trukmės epizodo, kurio tema „Jaunas mokytojas mokykloje“, klausykitės „Spotify“ platformoje (išgirskite čia). Jame savo patirtimi dalinasi Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos istorijos mokytojas Tomas Vaitkūnas.
27-erių metų vyras pasakoja, kad kadaise ryžosi avantiūrai – sutiko dirbti Šilalėje, tiksliai nė nežinodamas, kur šis miestelis yra. Šiandien sostinėje gyvenantis mokytojas su šypsena prisimena pirmuosius savo, kaip pedagogo, žingsnius ir atskleidžia daugeliui nežinomus darbo užkulisius.
Kiek valandų per parą miega pradedantysis mokytojas? Koks mokytojo atlyginimas pirmaisiais darbo mokykloje metais? Apie ką nė neįtaria pamokoje dalyvaujantys mokiniai? Tai – vos keli klausimai, į kuriuos atsakoma tinklalaidės metu. T. Vaitkūnas taip pat pasakoja apie programą „Renkuosi mokyti“, atskleidžia, kokią svarbią pamoką išmoko „Misijos Sibiras“ metu ir kodėl praėjusią vasarą vienas leidosi į piligriminę kelionę Ispanijoje. Tinklalaidės klausytojai išgirs ir keletą istorinių knygų bei filmų rekomendacijų, galės kartu pasvarstyti, ar istorijos egzaminas mokykloje turėtų būti privalomas visiems.
Tinklalaidė „Prie lentos“ – viešų mokytojo dienoraščių, „Privalomo neprivalomų knygų sąrašo“ ir kitų straipsnių autoriaus, socialiniuose tinkluose pasivadinusio tiesiog lietuvių kalbos mokytoju, iniciatyva.
„Lietuvos mokyklose dramatiškai trūksta mokytojų, o pedagogo profesija vis dar apipinta įvairiais mitais. Tinklalaidžių metu „prie lentos“ atsakinėti kviesiu švietimo, kultūros, meno ir kitų sričių atstovus, su kuriais diskutuosime apie darbą mokykloje bei griausime pasenusius stereotipus. Noriu, kad tinklalaidės klausytojai ne tik sužinotų, koks įdomus yra mokytojo darbas, bet ir patys pagalvotų apie pedagogo profesijos pasirinkimą. Man pačiam tai buvo geriausias sprendimas gyvenime“, – atskleidžia idėjos autorius.
Tinklalaidę „Prie lentos“ finansuoja tik platformos „Patreon“ prenumeratoriai, savo noru pasirinkę prisidėti prie švietėjiškų lietuvių kalbos mokytojo iniciatyvų – mokytojo dienoraščio rašymo, vaizdo pamokų mokiniams ir suaugusiesiems kūrimo, tinklalaidės apie švietimą įrašinėjimo.
„Projektą vykdau visiškai vienas ir skiriu jam beveik visą savo laisvalaikį. Parengti pirmąjį tinklalaidės „Prie lentos“ epizodą man užtruko apie 12 valandų, įrašyti pirmąją vaizdo pamoką – dar daugiau laiko. Finansiniu požiūriu užsiimti tokia veikla visiškai neapsimoka, tačiau matau joje prasmę. Viliuosi, kad šis projektas paskatins pozityviau žiūrėti į mokytojus ir mokyklą, drąsiau kalbėti apie būtinus pokyčius. Labai norėčiau, kad kada nors švietimas taptų mūsų valstybės prioritetu“, – sako lietuvių kalbos mokytojas.
Daugmaž prieš mėnesį pradėtą projektą „Patreon“ platformoje šiandien palaiko apie 90 rėmėjų, jų skaičius po truputį auga.
„Esu be galo dėkingas visiems, kurie palaiko šią idėją. Nesvarbu, ar tai vieno, trijų ar dešimties eurų parama, kiekvienas naujai prisijungęs prenumeratorius parodo, kad yra žmonių, kuriems rūpi mūsų švietimo situacija. Galima sakyti, kad ją keičiame drauge, nes tik rėmėjų dėka ir kiti perskaito rašomus straipsnius, gali klausytis naujų tinklalaidės „Prie lentos“ epizodų“, – teigia lietuvių kalbos mokytojas.
„Patreon‘o“ prenumeratoriai, pasirinkę norimą planą, gauna ir unikalaus, tik jiems matomo turinio – vaizdo pamokų, pritaikytų visiems, kurie domisi literatūra, nesutrumpintų dienoraščio įrašų ir kt. Registracija platformoje tetrunka dvi minutes. Tapti prenumeratoriais ir teigiamų švietimo pokyčių Lietuvoje dalimi galite čia.