Menas. Kultūra. Laisvalaikis
Publikuota: 2022 m. 16 gegužės d. 23:18
Atviros Manto Kvedaravičiaus filmų peržiūros Vilniuje: poetams ir batsiuviams

M. Kvedaravičius | J. Grigorovičiaus nuotr.

Lietuvos kinematografininkų sąjungos Kino klubas tęsia ketvirtadienio susitikimus su Vilniaus publika. Gegužės 19 ir 26 dienomis klube įvyks atviros kino režisieriaus, kultūros antropologo Manto Kvedaravičiaus filmų „Mariupolis“ (2016) ir „Partenonas“ (2019) peržiūros.

Ukrainoje, Mariupolio mieste okupacinės Rusijos armijos nužudytas M. Kvedaravičius sukūrė penkis filmus. Visi režisieriaus darbai pelnė ypatingai didelį tarptautinės kino profesionalų bendruomenės dėmesį. Paskutinio režisieriaus dokumentinio filmo „Mariupolis 2“, kurį pabaigė montuoti M. Kvedaravičiaus asistentė, bendraautorė Hanna Bilobrova, pasaulinė premjera įvyks gegužės 19 d. Kanų kino festivalyje.

Tą pačią dieną vilniečius ir sostinėje viešinčius svečius Kino klubas kviečia pažiūrėti pirmąjį M. Kvedaravičiaus „Mariupolį“. Tai šiandien neatpažįstamai sugriauto Ukrainos didmiesčio prie juodosios jūros Mariupolio kasdieninio gyvenimo mozaika. Šis filmas – ir vizualinis tyrimas, ir jaudinantis žvilgsnis į vietą, žmones, ir filosofinis svarstymas apie karo veikiamą tikrovę.

Filmas „Mariupolis“ | Pranešimo spaudai nuotr.

Kvedaravičus savo pirmąjį „Mariupolį“ skyrė poetams ir batsiuviams. „Žvejys nueina nuo tilto. Miestas rengiasi šventei. Neįtikėtina, bet vienas  į kitą įsirėžę tramvajai niekieno nesužeidžia –  jų laidus sutaiso tuoj pat. Mažame kambarėlyje vyksta koncertas fabriko darbininkams. Bombos krenta į jūrą, tik niekas nepastebi“, – rašė režisierius „Mariupolio“ anonse. Pasaulinė filmo premjera įvyko Tarptautinio Berlyno festivalio programoje „Panorama“.

Susiję:

Gegužės 26 d. Kino klubo publika turės galimybę pamatyti trumpai Lietuvoje rodytą M. Kvedaravičiaus filmą „Partenonas“, kuris ir savus, ir svetimus kritikus paskatino kalbėti apie išskirtinį vizualinį ir emocinį patyrimą, kūniškumo tyrinėjimus, šiuolaikinio pasaulio iššūkius. Filmas dėl drąsiai ir atvirai derinamų vaidybinio ir dokumentinio kino raiškos priemonių priskiriamas hibridinio kino rūšiai, jis filmuotas Turkijoje, Ukrainoje, Graikijoje, Šiaurės Ugandoje. Nelinijinis pasakojimas, daugybė personažų sukasi aplink Atėnų viešnamyje papasakotą meilės istoriją. Atėnų tvirtovės papėdėje pagrindinis filmo personažas prisimena nepaprastus savo gyvenimo įvykius, kurie persipina su kitų gyvenimais – atsitiktinės prostitutės praeitimi, nesėkmių persekiojamo gangsterio nuotykiais, ikonų tapytojos.

Pasaulinė filmo premjera įvyko Tarptautinio Venecijos kino festivalio konkursinėje programoje „Kino kritikų savaitė“.

Filmas „Partenonas“ | Pranešimo spaudai nuotr.

Kvedaravičius debiutavo dokumentiniu filmu „Barzakh“ (2011) apie dingusius žmones Čėčėnijoje, jų artimųjų traumas. Filmas pratęsė M. Kvedaravičiaus mokslinį tyrimą „Mirtis, sapnai ir žmonių dingimas įstatymo paribiuose kovos su terorizmu zonoje Čečėnijoje“; Berlyno kino festivalyje; „Barzakh“ pelnė Ekumeninio žiuri ir „Amnesty International“ apdovanojimus. Ketvirtasis dokumentinis režisieriaus filmas „Prologas“ (2022) dar laukia premjeros viename iš šiųmetinių tarptautinių kino festivalių.

Kvedaravičiaus filmo „Mariupolis“ peržiūra Lietuvos kinematografininkų sąjungos klube įvyks gegužės 19 d. 18 val; „Partenono“ seansas – gegužės 26 d. 18 val. Renginiai nemokami. Kino klubo adresas – Vasario 16-osios g. 8.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai („cookies“), kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Paspausdami SUTINKU arba tęsdami naršymą, jūs sutinkate su portalo slapukų politika. Atjungti slapukus galite savo naršyklės nustatymuose.

Užsiprenumeruokite ir gaukite aktualiausius bei populiariausius straipsnius meno, kultūros ir laisvalaikio temomis tiesiai į savo el. pašto dėžutę!