Al. Jerozolimskie 3, Warsaw
Bruno Barbey apie save pasakė: „Aš retai stoviu vietoje. Aš vis dar vaikštau. Visada judesyje.“ Iš tiesų, jo nuotraukų monografinis pristatymas Nacionaliniame muziejuje Varšuvoje parodo žmonių bendruomenių gyvenimą, kurį fotografas stebėjo penkiuose žemynuose, tokiose šalyse kaip Bangladešas, Brazilija, Kinija, Egiptas, Irakas, Iranas, Japonija, Korėja, Kuveitas, Marokas, Meksika, Nigerija, Senegalas ir Vietnamas. Parodoje taip pat bus eksponuojamos nuotraukos, atspindinčios devintojo dešimtmečio Lenkijos ir Ukrainos realijas – reportažus iš šalių, kurios greitai iškovojo nepriklausomybę ir tapo nepriklausomomis nuo SSRS. Abiejų šalių laisvės reikalavimai tuo metu tampa dar svarbesni už Lenkijos rytinės sienos vykstančio karo eroje.
Daugiau apie parodą.
Artėjantis ruduo atneša unikalią galimybę: Varšuvos nacionaliniame muziejuje bus eksponuojami Pablo Picasso darbai, pasiskolinti iš Museo Casa Natal Picasso (Picasso gimtinės muziejus) Malagoje. Parodoje bus eksponuojami per kelis dešimtmečius sukurti darbai:graviūros, knygų iliustracijos, keramika. Išsiskiriantys savo stiliaus, spalvų ir emocijų įvairove, atrinkti kūriniai pasakoja Picasso meninės raidos istoriją.
Daugiau apie parodą.
Parodoje bus pristatytos skirtingos šio kultūros mito interpretacijos: tvarkos, laimės, amžinos jaunystės, laisvės, laisvos erotikos utopijos. Arkadijos topas, kurio šaknys, be kita ko, yra Vergilijaus eklogos, yra idealus Viduržemio jūros kraštovaizdis, kuris šiais laikais buvo paverstas kiemo sodu, pabėgimo nuo civilizacijos vieta, darnios gamtos ir žmogaus sąjungos erdve.
Arkadija taip pat yra Peloponeso piemenų, nimfų, satyrų ir faunų žemė, žinoma iš graikų mitologijos. Tačiau Arkadija buvo vadinami ir aristokratų (pvz., Arkadija prie Nieborovo – romantiškas princesės Helenos Radziwiłł, gim. Przeździecka, sodas) bei menininkų sodai, dvarai, egzotiški kraštai ir vaizdingi regionai.
Daugiau apie parodą.
Parodoje pristatomi senovės Egipto, Artimųjų Rytų, Graikijos ir Romos civilizacijų istoriniai artefaktai parodo šių kultūros ratų paveldo įvairovę. Parodą finansavo Europos Sąjunga.
Daugiau apie ekspoziciją.
Profesoriaus Kazimiero Michałowskio Faraso miesto lobiai yra vienintelė nuolatinė paroda Europoje, kurioje eksponuojami viduramžių Nubijos paveikslai iš Nilo upės slėnio. Daugiau nei 60 paveikslų kolekcija iš VIII–XIV a. atkeliavo iš Faraso miesto katedros, didelio miesto centro viduramžių Nobadijos karalystėje, dabartiniame Sudane. Nobado valdovai, valdę Nilo slėnį,atsivertė į krikščionybę apie 548 m. po Kr., paveikti imperatorienės Teodoros iš Konstantinopolio išsiųstų misionierių. Pirmoji katedra buvo pastatyta VII amžiuje, kai miestas dar buvo žinomas kaip Pachoras, ir greičiausiai stovėjo toje vietoje, kur lenkų archeologai, dalyvaujantys Nubijos kampanijoje, aptiko vėlesnę VIII amžiaus katedrą.
Daugiau apie ekspoziciją.
Ekpoziciją sudaro vėlyvųjų viduramžių (XIV–XVI a.) kūriniai iš įvairių Lenkijos regionų, taip pat keli kūrinių pavyzdžiai iš Vakarų Europos. Tai daiktai, kurių pradinės funkcijos buvo beveik vien tik bažnytinio pobūdžio. Galerija buvo sukurta taip, kad žiūrovai galėtų kuo tiksliau suvokti meno kūrinių vaidmenį viduramžių religiniame gyvenime. Galerijoje eksponuojami didingi sparnuoti altoriai, skulptūros, skirtos puošti vadinamąjį bažnyčios vaivorykštės spindulį, puošnūs stulpai, taip pat ten daug mažesnių daiktų: liturginės atributikos, nedidelės šventovės, paveikslai ir skulptūros asmeniniam pamaldumui. Tokia plati darbų apžvalga leidžia lankytojams susidaryti aiškų vaizdą apie visą viduramžių meninių praktikų spektrą: tapybą, skulptūrą iš medžio, akmens ir alebastro bei daugybę meninių amatų.
Daugiau apie ekspoziciją.
Pati meno sąvoka – lotyniškas ars (po to italų arte ir prancūzų menas), graikų techne, vokiečių ir olandų Kunst – iš pradžių reiškė meniškumą, meistrišką atlikimą, amatą. Tapyboje ir skulptūroje labiausiai buvo vertinamas kaip tik amatininkų meistriškumas, įdirbio virtuoziškumas. Šioje ekspozicijoje pristatomi Europos ir senosios Lenkijos dekoratyvinis menas, XV–XVIII amžiaus tapyba ir skulptūra.
Daugiau apie ekspoziciją.
19-ojo amžiaus meno ekspozicija laikosi bendro principo, kurio vis dar laikosi dauguma Europos meno institucijų – svarbiausius meno pokyčius pristatyti per iškilių menininkų darbus. Kartu Nacionalinio muziejaus mastas įpareigoja kurti ir išlaikyti meno kanoną. Turint tai omenyje, ekspozicijos misija turėtų atspindėti iššūkį nuolat ieškoti naujų būdų interpretuoti ir analizuoti XIX amžiaus meno pasiekimus. Todėl muziejus iš didžiulio turimų kūrinių telkinio atrinko kūrinius, kad galėtų lankytojams pasiūlyti XIX a. meno įvaizdį, kuris yra tinkamas šių dienų auditorijai.
Daugiau apie ekspoziciją.
Ekspozicija demonstruoja daugybę požiūrių į dizainą, vyravusį įvairiais dešimtmečiais – nuo Zakopanės aplinkos, Krokuvos dirbtuvių, „Ład“ menininkų kooperatyvo ir „Praesens“ grupės modernistų iki pokario atstatymo laikotarpio, socialinio realizmo, Lenkijos atšilimo ir modernizmo po 1956 m., kai Lenkijos taikomoji dailė vystėsi su didžiausiu dinamiškumu, bei iki geriausių šiuolaikinio dizaino pavyzdžių. Atskirai galima paminėti pramoninį dizainą, dizainą vaikams ir etnografinį dizainą.
Daugiau apie ekspoziciją.
Rynek Starego Miasta 28/42, Warsaw
Paroda, skirta Mošės Vorobeičiko – fotografo, grafiko ir tapytojo, atstovavusio 1920-ųjų Europos avangardui – gyvenimui ir kūrybai, atvyko į Varšuvą tiesiai iš Pompidou centro Paryžiuje. Bauhauzo mokyklą baigęs Vorobeičikas aktyviai veikė Paryžiuje, kur pasivadino Moi Ver pseudonimu. Daug kartų grįžo į gimtąjį Vilnių ir Lenkiją. Šių vizitų metu jis fotografavo žydų pasaulį, kuris netrukus nustos egzistavęs. Parodoje „Moi Ver“ iš viso pristatome 300 fotografijų, plakatų, leidinių, knygų, paveikslų ir dokumentų. Dėl daugybę metų trukusių tyrinėjimų menininko archyve, parodos publika turės galimybę pirmą kartą pasigrožėti turtinga ir įvairiapusiška Mošės Vorobeičiko, laikomo vienu iškiliausių avangardinių fotografų Prancūzijoje, kūryba. Po Paryžiaus ir Varšuvos paroda keliaus į Tel Avivą.
Daugiau apie parodą.
Parodoje kalbama apie tamsiąją vaikystės pusę, vaikų patiriamą neteisybę ir gynybos strategijas, kurias jie taiko norėdami išgyventi. Remdamiesi savo asmeninėmis traumomis, menininkai pasakoja apie augimą skurde ir vaikų jausmų nepaisymą, seksualinį smurtą, baimę ir emocinės paramos ieškojimą fantazijų pasaulyje. Jie semiasi įkvėpimo iš vaikiškos estetikos – kūrybiškai transformuojančių žaislų, baldų, buitinių slėptuvių. Jie parodo, kad vaikystėje – iš pažiūros džiaugsmingoje ir nerūpestingoje – iš tikrųjų nėra smurto, pažeminimo ar nepriežiūros.
Daugiau apie parodą.
Tris nuolatines ekspozicijas („Varšuvos reikalai“, „Varšuvos duomenys“, „Daugiabučių namų istorija“) sudaro dvidešimt vienas teminis kambarys, kuriame pristatomi miesto istorijos liudininkai ir dalyviai (daiktai). Jie yra atspirties taškas pasakojant jų savininkų ir kūrėjų istorijas, taip pat pristatant įvykius ir procesus, suformavusius Varšuvą, tokią, kokią ją pažįstame šiandien.
Daugiau apie nuolatines ekspozicijas.
ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 22, Warsaw
Labdaros aukcionas (vyks lapkričio 5 dieną) ir paroda – tai solidarumo gestai, meno bendruomenės būdas parodyti paramą pabėgėliams. Nors prie žinios apie migracijos krizę galėjome priprasti, ji vis tiek reikalauja mūsų dėmesio, o saugumo ieškantiems žmonėms reikia mūsų paramos. Paroda ir aukcionas „Sveiki, pabėgėliai. Menininkai pabėgėliams“ vyksta kaip atsakas į šiuolaikinio amžiaus iššūkius.
Daugiau apie parodą.
ul. Puławska 113a, Warsaw
Šiuo metu Królikarnia muziejuje veikia tik skulptūrų parkas. Istoriniame parke, kaip ir visoje apylinkėje, istorija susitinka su šiuolaikiškumu. Tarp medžių ir krūmų kuriamas Skulptūrų parkas – tai atrinkti darbai iš gausaus Varšuvos nacionalinio muziejaus kolekcijos.
Dabar Xawery Dunikowski skulptūrų muziejus lankytojams uždarytas.
Królikarnia rūmai veiks tik specialių renginių metu.
Skulptūrų parkas veikia kasdien nuo sutemų iki aušros. Įėjimas nemokamas.
Daugiau apie parką.
Kondratowicza / Chodecka, Warsaw
2009 m. birželį atidarytas Bródno skulptūrų parkas yra ilgalaikis projektas, kuriame dalyvauja menininkai, Bródno rajono gyventojai, miesto tarybos pareigūnai ir meno institucija – Varšuvos modernaus meno muziejus. Parkas labai greitai tapo viena iš labiausiai atpažįstamų viešojo meno erdvių šioje Europos dalyje.
Šis parkas, esantis Bródno gyvenamajame rajone, Targówek rajono dalyje, anksčiau nebuvo lankomas meno mylėtojų. Būdamas unikalus vietos iniciatyvos pavyzdys, parkas primena įvairias meno tradicijas, kur skulptūros eksponuojamos ne galerijose ir muziejuose. Parkas padeda įgyvendinti „socialinės skulptūros“ ir apskritai viešojo meno formulę. Kiekvienas Bródno skulptūrų parke pristatomas darbas turi skirtingą charakterį, ilgaamžiškumą, stilių ir „funkcionalumo“ lygį.
Prie projekto prisidėjo šie menininkai: Paweł Althamer, Youssouf Dara, Olafur Eliasson, Jens Haaning, grupė Nowolipie, Susan Philipsz, Katarzyna Przezwańska, Monika Sosnowska ir Rirkrit Tiravanija.
Daugiau apie projektą.
Generolo Šarlio de Golio žiedinė sankryža, Varšuva
Joannos Rajkowskos „Sveikinimai iš Jeruzalės alėjos“ – palmė, stovinti Šarlio de Golio žiedinėje sankryžoje Varšuvos širdyje, yra jos ikoniškiausias Lenkijos menininis projektas viešojoje erdvėje nuo 1989 m.
Palmė yra priminimas apie žydų bendruomenę, gyvenusią Varšuvoje iki holokausto. Ji ne tik signalizuoja apie šį praradimą, bet ir yra naujosios miesto tikrovės simbolis. Tai duoklė chaotiškam, judriam Vidurio Europos didmiesčiui, duoklė įvairovei ir srautui, migracijai ir kaitai. Klimato krizei gilėjant, šis egzotiškas medis atkreipia mūsų dėmesį į vis pavojingesnius pokyčius ir tampa įspėjimu pačiame Varšuvos centre.
Palmė yra absurdiška ir įnoringa. Tai padeda mums išlaikyti atstumą per didelio pompastiškumo metu, dekonstruoja visuomenės ritualus ir leidžia pažvelgti į Jeruzalės alėją kaip į didžiulę sceną, skirtą visą parą besiskleidžiančio miesto reginiui.
Daugiau apie parodą.
Jazdów 2, Warsaw
Małgorzata Turewicz Lafranchi „Susipainiojimas“ yra praėjusiais metais pradėto parodų ciklo dalis, skirta pristatyti meno kūrinius iš Ujazdovskio pilies Šiuolaikinio meno centro kolekcijos.
„Aš linkusi daryti savo reikalus“, – viename iš savo interviu sakė Małgorzata Turewicz Lafranchi. Žvelgiant į meno kūrinius, kuriuos ji sukūrė per pastaruosius tris dešimtmečius, būtų sunku nesutikti su šiuo teiginiu. Menininkės skulptūros ir objektai visada skyrėsi – tiek turiniu, tiek technika – nuo pastaruoju metu vyraujančių meno krypčių, tačiau kartu nuosekliai išdėsto temas, kurios menininkei buvo svarbios nuo pat jos karjeros pradžios.
Daugiau apie parodą.
2023 m. švenčiant velionio Kimo Whanki, Korėjos abstrakčiojo meno pradininko, 110-ąsias gimimo metines, jo kūriniai pirmą kartą Europoje pristatomi kaip įtraukiantis vaizdo kūrinys.
Daugiau apie parodą.
Ujazdovskio pilies Šiuolaikinio meno centras kviečia į Odd Nerdrum parodą „Šiaurės tapytojas“. Odd Nerdrum (g. 1944 m.), patyręs didelę klasikinių tapytojų, tokių kaip Rembrandtas ir Caravaggio, įtaką, tapo vienu labiausiai pasiekusių norvegų tapytojų po Edvardo Muncho (1864–1944). Jo ankstyvaisiais metais ryškus momentas buvo pamatyti Rembrandto paveikslą „Klaudijaus Civilio sąmokslas“ Stokholmo nacionaliniame dailės muziejuje. Tai sustiprino dailininkomeninį kelią, atvedė jį į opoziciją su amžininkų meno supratimu. „Norėdamas trumpai apibendrinti, nupieščiau save izoliuotai“, – vėliau pripažino jis. Tačiau izoliacija nuo amžininkų buvo iškeista į klasikinių meistrų draugiją. Taip pat įtakos jo kūrybai turėjo Masaccio, Titianas, Pieteris Bruegelis, Milletas, taip pat Henry Fuseli ir Larsas Hertervigas.
Daugiau apie parodą.
pl. Małachowskiego 3, Warsaw
Marta Zgierska – fotografė, sukūrusi savitą stilių, kuriame susilieja įvairios priešingybės. Menininkė kuria šaunias, estetiškai patrauklias ir formaliai įmantrias kompozicijas, kuriose abstrahuotų objektų ar savo kūno vaizdai perteikia emocines žinutes ir metaforiškai iliustruoja egzistencinę refleksiją. Dėl plataus laisvųjų menų išsilavinimo, Zgierska puikiai interpretuoja savo darbus. Menininkė kalba: „Mano fotografijose pasikartojanti tema yra moterų statusas – tiek subjektų, tiek vaizdavimo objektų, bet ir žmogaus būklė šiandien apskritai. Savo meninėje praktikoje gvildenu traumų, ekstremalių išgyvenimų ir su jomis susijusių įtampų temas. Šioms temoms pridedu asmeninį aspektą, dažnai naudodama save kaip objektą performatyviuose veiksmuose. Aš dirbu su savo kūnu, objektais ir erdve.“
Daugiau apie parodą.
100-ųjų menininko gimimo metinių proga surengtoje parodoje – keturios jo kūryboje vyraujančios temos: peizažas, kūnas, abstrakcija ir ikona. Plokščiomis, geometrinėmis formomis komponuoti ir iš įvairių perspektyvų nutapyti peizažai primena filmo kadrus. Antra, kūnas nėra estetinės kontempliacijos objektas, jis tampa kone geometrine forma, yrasupaprastintas, ritmingas, anonimiškas – menininkas siekė pavaizduoti pašventintą kūną, abstrahuotą nuo žemiškosios tikrovės. Trečioji tema – abstrakcija – šio tapytojo kūryboje pirmiausia nurodo dieviškąją būtybę, transcendenciją, kurios emanacija yra šviesa, įskaitant pažinimo ir epifanijos šviesą. Ir galiausiai ikona – realybę matydamas per modernią „ikonišką“ prizmę, Nowosielski įvedė vieną universalią normą, kuri taikoma ir ankstyviesiems pasaulietinių motyvų vaizdams, ir vėlesnėms religinėms temoms. Jo novatoriškas požiūris į religinių temų kanoniškumą leido atkurti pradines jų reikšmes.
Daugiau apie parodą.
„Lenkijos tapybos peizažas“ – tai platus ir įvairus šiuolaikinių lenkųmenininkų, pateiksiančių naujausius savo darbus, kūrybos pristatymas. Parodoje bus eksponuojama per 200 140 tapytojų darbų, atstovaujančių visoms dabartinėms tendencijoms – nuo realizmo ir figūracijos iki abstraktaus neobjektyvaus meno ir objektų.
Parodoje „Lenkijos tapybos peizažas“ bus eksponuojami pripažintų šiuolaikinių klasikų, viduriniosios kartos tapytojų ir įdomiausių jaunųjų menininkų bei debiutantų kūriniai. Šiame projekte dalyvaujantys tapytojai atstovauja visiems svarbiausiems mūsų šalies meno universitetams, meno centrams ir kultūros ratams.
Daugiau apie parodą.
Dziekania 1, Warsaw
Paskutinis didysis Jaceko Malčevskio tapybos ciklas „Ezekielio vizija“ buvo pradėtas Pirmojo pasaulinio karo metais ir baigtas Lenkijai atgavus nepriklausomybę. Tai vienas mažiausiai žinomų Jaceko Malčevskio kūrinių. Varšuvos arkivyskupijos muziejaus kolekcijoje saugomas didžiausias jo paveikslas. Ši paroda – tai proga palyginti ją su kitais šios serijos kūriniais. Juos lydės ankstesnių menininko kūrybos laikotarpių darbai, parodantys Malčevskio meninės minties kelią, jo istoriosofiją, kurią suformavo vaikystėje patirti Sausio sukilimo įvykiai, sąlytis su romantizmo poetų, ypač Juliušo Słowackio, kūryba, kūrybiškiausias Europos meno kryptis. Svarbus parodos akcentas bus vienas neabejotinų Jaceko Malčevskio šedevrų – paveikslas iš Aukštutinės Silezijos muziejaus Bytome kolekcijos „Po derliaus“, kuris Varšuvoje jau seniai nebuvo pristatytas.
Dar jam būnant gyvam, Malčevskio paveikslai sulaukė didžiulio populiarumo, kuris vis dar auga. Ši paroda ir planuojami renginiai – tai galimybė giliau pažinti šį unikalų menininką ir suprasti jo paveikslų galią.
Daugiau apie parodą.
Lecho Żurkowskio tapybos darbų paroda – tai 23 paveikslų ir 7 kaligrafijų, kurias menininkas sukūrė jaukiai savo namuose 2022 ir 2023 metais, pristatymas. Nuo 1991 metų ištikimai tušo keliu žengiančio menininko darbai yra vienspalviai natiurmortai, kviečiantys atidžiai pažvelgti į aplinkinius, daiktus, kasdienę veiklą ir giliau apmąstyti mums duotą gyvenimą.
Daugiau apie parodą.
Apreiškimo scenų parodoje iš VAM (Varšuvos arkivyskupijos muziejaus) kolekcijos surinktos grafikos graviūros, paveikslai ir meniniai amatai iš Lenkijos, Vakarų Europos ir Rusijos, nuo moderniosios eros pradžios iki XX amžiaus pabaigos. Didžiausia kolekcija – XX a. įskaitant Adomo Kossovskio projektus ir eskizus. Baroko meną reprezentuoja vario raižiniai ir auksakalystė. Įdomus meninio meistriškumo pavyzdys yra nešiojami stačiatikių altoriai su Marijos ir Kristaus gyvenimo scenomis, įskaitant Apreiškimo vaizdavimą. Unikalus parodoje pristatomas paminklas – Albrechto Diurerio medžio raižinys „Marijos Apreiškimas“ iš serijos „Marijos gyvenimas“ (1502–1505).
Daugiau apie parodą.
Zdzisławas Beksińskis (1929–2005) – vienas iškiliausių XX amžiaus Lenkijos menininkų, inžinierius, architektas, tapytojas, skulptorius, fotografas, braižytojas ir kompiuterinės grafikos dizaineris.
Tai jau ketvirtoji dailininko darbų paroda iš Dmochovskių šeimos kolekcijos mūsų muziejuje. Pirmoji įvyko 1995 m. 2004 m. Varšuvos publika turėjo galimybę pamatyti keletą menininko darbų kaip „Visions de ténebrès“ pristatymo dalį. 2018 m. Dmochovskių mandagumo ir Paryžiaus Galerie Roi Doré bendradarbiavimo dėka buvo surengta paroda „In hoc signo vinces“. Buvo eksponuojami paveikslai, piešiniai ir unikalios fotografijos. Dabartiniame pristatyme – 27 menininko paveikslai. Kai kurie iš jų anksčiau buvo eksponuojami Čenstakavos savivaldybės dailės galerijoje, kiti atkeliavo tiesiai iš Prancūzijos.
Daugiau apie parodą.
Muziejaus kolekciją sudaro įspūdinga liturginės tekstilės, auksakalių, skulptūrų, paveikslų, piešinių ir grafikos kolekcija. Ankstyvosios tapybos kolekcijos puošmena – italų dailininko Francesco Bassan „Piemenų garbinimas“ (1575 m.). Lenkų tapybai, be kita ko, atstovauja Matejko, Rustemas, Simmleris, Wyspiańskis, Pankiewiczius, Malczewskis, Vlastimilas Hoffmannas. Atskirą vietą kolekcijoje užima lenkų šiuolaikinė tapyba, ypač nepriklausomas 1980-ųjų menas, įskaitant išeivijos menininkų (Józef Czapski, Jan Lebenstein, Adam Kossowski) kūrinius.
Daugiau apie parodą.
Wilcza 29a/12, Warsawa
„Į žemę įdėkime drėgną linų sėklą“ – paroda apie keistą žmonių ir augalų bendruomenės dygimą. Tai taip pat istorija apie vaizduotės ir jautrumo gyvenimo sąlygų pokyčiams Žemėje ugdymą.
Lilianos Zeic pasakojime bendra keistuolių ir augalų pasaulių sritis pasireiškia plačiu paraštės ir nenormatyvumo reprezentacijų spektru: keistuoliais, mažumose, atstumtaisiais, piktžolėmis, gamtos keistenybėmis ir ligomis. Pakraštyje klesti naujos, tarprūšinės gyvybės formos ir neprijaukintas grožis. Nekanoniniai balsai skamba ir, reaguodami į klimato įtampą, įkvepia pažinimą jaučiančiuose kūnuose.
Daugiau apie parodą.