15.30 – 16.00 val. čia vyks spaudos konferencija, kurios tema – „Birutės Žilytės ir Algirdo Steponavičiaus sienų tapybos Valkininkų sanatorijoje „Pušelė“ skaitmeninimo darbai, didelio formato galimybės“. Netrukus po to, 17.00 – 18.30 val., renginį pratęs paskaita–diskusija, pavadinimu „Monumentalioji dailė architektūroje“, kurioje dalyvaus ilgametis Vilniaus dailės akademijos interjero ir dizaino katedros dėstytojas, vedėjas doc. Alvydas Šeibokas bei menotyrininkė, kuratorė Laima Kreivytė.
Renginių dalyviai galės ne tik pasiklausyti architektūros ir meno pasaulyje gerai žinomų pranešėjų, bet ir pamatyti unikalią B. Žilytės ir A. Steponavičiaus sienų tapybos parodą. Joje bus pirmą kartą eksponuojamas 1969 – 1972 metais Valkininkų sanatorijoje „Pušelė“ sukurtos sienų tapybos skaitmeninis spaudas. Tai – autentiško (net 30 kvadratinių metrų) dydžio Valkininkų sienos fragmentas.
Šio darbo unikalumas – minėtas skaitmeninis pavidalas. Pasitelkiant šiuolaikines dizaino technologijas, atkuriamos nykstančios ar pažeistos sienų tapybos vietos. Konferencijos dalyviai turės galimybę išvysti minėtu būdu atstatytą kūrinio dalį, o taip pat pamatyti, kaip atrodo dabartinė objekto būklė. Paminėtina, kad „Vilniaus galerijos“ vykdomuose darbuose dalyvauja ir autorė, Nacionalinės premijos laureatė B. Žilytė. Šitaip užtikrinamas į skaitmeninį pavidalą perkeliamų darbų autentiškumas.
Nors 2015 metais Valkininkų sienų tapyba (iš viso – 110 kvadratinių metrų) buvo paskelbta valstybės saugomu objektu, jo būklė vis dar labai prasta.A. Klimas
„Nors 2015 metais Valkininkų sienų tapyba (iš viso – 110 kvadratinių metrų) buvo paskelbta valstybės saugomu objektu, jo būklė vis dar labai prasta. Kilo mintis šią tapybą atstatyti, perkeliant į skaitmeninį pavidalą ir atspausdinant ant kieto paviršiaus taip, kad kūrinys kuo mažiau skirtųsi nuo originalo. Minčiai atkurti originalaus dydžio darbą pritarė ir autorė Birutė Žilytė, sutikusi dalyvauti visame procese bei prižiūrėti jo kokybę. Pirmą kartą mažesnis (2,3 m x 3 m) sienų tapybos fragmentas „Saulė“ dar 2016 metų pabaigoje demonstruotas Vilniuje, Lietuvos nacionaliniame dramos teatre, o naujai sutvarkyta ir gerokai didesnė kūrinio dalis šįkart pirmiausiai bus parodyta Klaipėdoje – 2017 metų šalies kultūros sostinėje“, – sako idėjos autorius Audrius Klimas.