Indija šiais metais pagerbia 150 Mohando Gandhi gimimo metines. Parodoje eksponuojami XX – XXI a. menininkų darbai, kalbantys apie išsivadavimo judėjimo lyderį, jo gyvenimo filosofiją, įtaką šalyje bei pasaulyje. Paviljone galima pamatyti skulptūros, instaliacijos ir video darbus, visi jie kaip nors – tiesiogiai arba nevisai, susiję su taikaus protesto, laisvės, pagarbos gamtai ir žmogui temomis. Šiandieniniame pasaulyje, vis dar kupiname smurto ir nelygybės, Indijos paviljonas ypač aktualus.
Pirmomis dienomis daugybės žiūrovų sulaukęs Prancūzijos paviljonas šių metų Venecijos meno bienalėje lankytojams pristato siurrealizmo ir utopijos prieskoniais pagardintą realybę, kurioje – išsivaduoti kviečianti kelionė. Keliose salėse išsidėstęs paviljonas pristato instaliacijas ir filmą, kuriame vaizduojama kelionė link paties Prancūzijos paviljono Venecijoje. Juostoje, kurioje netrūksta įvairių posakių ir idiomų, koncentruojamasi į kalbos niuansus. Mūsų modernioje visuomenėje šis projektas meta iššūkį globalizacijos paveiktam pasauliui.
JAV šių metų bienalėje pristato vieną iškiliausių šalies menininkų Martiną L. Puryearą (g. 1941 m.) ir jo kūrybinį palikimą. M. Puryearas gerai pažįstamas meno pasaulyje dėl unikalios vizualinės kalbos ir skulptūrų, įkvėpusių ne vieną menininkų kartą. Pats M. Puryearas teigia, kad šių metų bienalėje save reprezentuoja ne tik kaip menininkas, bet ir kaip savo šalies pilietis. Tokia jo pozicija neturėtų stebinti tų, kurie pažįsta menininko kūrybą – jau ilgą laiką joje figūruoja demokratijos ir laisvės temos. Paviljono lankytojai gali pasigrožėti, kaip jos atsiskleidžia abstrakčiose, originaliose medinėse skulptūrose.
Gana Venecijoje pasirodė pirmąjį sykį, tačiau iškart plačiai nuskambėjo žiniasklaidoje kaip šalis, drąsiai pristatanti savąją kultūrą. Pavadintas pagal šalies nepriklausomybės išvakarėse sukurtą dainą „Ganos laisvė“, paviljonas, pristatydamas trijų kartų menininkų darbus, būtent ir kalba apie šalies laisve ir su ja susijusias temas. Čia pristatomi fotografijos, video meno, skulptūros darbai, kuriuos sukūrė šeši Ganos bei šalies išeivijos menininkai.
Itin daug teigiamų atsiliepimų šiais metais sulaukė Brazilijos paviljonas. Čia galima išvysti filmą apie „Swinguerra“, populiarų šalies šokio judėjimą paplitusį Brazilijos šiaurės rytuose ir glaudžiai susijusį su vietinėmis tradicijomis. Šis šokis ne tik pristato šiuolaikinę Brazilijos kultūrą, bet ir netiesiogiai susipina su šiomis dienomis vyraujančia politine ir socialine įtampa. Brazilijos paviljone pristatomą šokį galima pamatyti vaidybos ir dokumentikos žanro bruožų turinčioje juostoje, o vėliau – pasidairyti po portretų seriją.