Tekstas ir fotografijos pirmą kartą publikuoti 2021 m. lapkričio 11 d. portale vilniausgalerija.lt
Šiuolaikinė fotografija atspindi požiūrį apie mūsų dabartinį pasaulį, kuris yra judrus ir dinamiškas, taigi ir fotografija nėra statiška ir vienalytė. Vertybės, visuomenė, filosofija, gyvenimo standartai, technologijos, politika ir geopolitinė tikrovė nuolat keičiasi, tie pokyčiai turi akivaizdžių sąsajų su šiuolaikine fotografija. Meno žodynuose šiuolaikinė fotografija priskiriama bendrai fotografijos kategorijai nuo 1970 m. Ilgainiui ši kategorija buvo apibrėžta naujomis technologijomis ir formatais, tarp kurių itin svarbią vietą užima spalvota fotografija, skaitmeninis manipuliavimas ir didelio masto spausdinimo būdai. Kūrinys, vadinamas šiuolaikine fotografija, nebūtinai yra menas, tačiau fotografija neretai panaudojama šiuolaikinio meno kūriniuose.
Kalbant apie šiuolaikinį meną, susiformuoja apibrėžimas, kad tai menas, sukurtas XX a. pabaigoje ir XXI a. Kitaip tariant, tai kūryba, sukurta po modernaus meno judėjimo iki šių dienų. Tačiau šiuolaikinio meno apibrėžimas naudojamas ne tik kūrybos laikotarpiui pabrėžti, šis žanras turi stiprų požiūrį ar stilių, išskiriantį šiuolaikinį meną iš kitų judėjimų ar stilių. Teigiama, kad šiuolaikinio meno tikslas ir yra mesti iššūkį meno kūrinio klasifikavimui, taip pat priversti žiūrovą suabejoti pačiu menu. Skirtingai nuo kitų meno judėjimo ir žanrų, šiuolaikinis menas neturi vieno objektyvaus požiūrio – jis yra daugialypis. Meno kūriniai dažnai atspindi menininką, taip sukuriama didelė perspektyvų įvairovė. Todėl galime teigti, kad šiuolaikinis menas yra šių dienų tyrimas. Dažnai šiuolaikiniame mene nagrinėjamos temos: tapatybė, kūnas, technologijos, globalizacija, migracija, visuomenė, kultūra, atmintis, laiko tėkmė bei socialinių / politinių institucijų meninė kritika.
Andreas Gursky – vienas garsiausių šiuolaikinių fotografų pasaulyje. Menininkas, gimęs Vokietijoje, išgarsėjo savo itin didelio formato architektūros ir peizažų spalvotomis skaitmeniniu būdu manipuliuotomis fotografijomis. Andreas Gursky dažnai pasirenka aukštą fotografavimo tašką. Jo darbai, palyginus su kitais amžininkais, brangiai vertinami meno rinkoje. Pavyzdžiui, jo fotografija „Rhein II“ buvo parduota už 4 338 500 JAV dolerių 2011 metais ir išlieka brangiausiai parduotu fotografijos darbu iki šių dienų. Thomas Ruff – Andreas Gursky bendraklasis, taip pat žymus šiuolaikinis fotografas. Jo kūryba apima namų interjerus, asketiškus portretus, į neryškumą pasinėrusius pornografinius vaizdus – tai abstraktūs vaizdai, kurie labiau skatina vaizduotę, nei fiksuoja tikrovę.