Al. Jerozolimskie 3, Warsaw
Parodoje bus eksponuojami žymių menininkų iš Švedijos, Norvegijos, Islandijos, Danijos ir Suomijos XIX amžiaus pabaigos ir XX amžiaus pradžios darbai, kurie leis visuomenei susipažinti su šių šalių istorija ir kultūra. Pastaraisiais metais Europoje ir JAV surengtos Šiaurės šalių tapybos parodos sulaukė didžiulio populiarumo. Šiaurės menininkų kūriniai yra daugelio didžiųjų muziejų nuolatinėse kolekcijose. Dabartinė skandinaviško gyvenimo būdo, dizaino ir literatūros mada yra tik dar vienas postūmis lenkų publikai pažinti vaizduojamąjį meną iš Skandinavijos. Ketiname parodyti subalansuotą žymiausių regiono menininkų reprezentacinių kūrinių atranką ir pateikti juos istorinių, socialinių ir kultūrinių pokyčių, vykstančių šioje Europos dalyje 1880–1910 m., kontekste.
Daugiau apie parodą.
Paroda pasakoja apie Varšuvos nacionalinio muziejaus Monetų ir medalių skyriaus veiklos pradžią ir svarbiausią šios kolekcijos įvykį – dviejų puikių numizmatikos kolekcijų – grafo Kazimiero Sobańskio lenkiškų monetų ir daktaro Władysławo Semerau-Siemianowskio antikvarinių monetų – įsigijimą. Tai vyko 1920 ir 1921 m., kai jauna Lenkijos valstybė steigė savo institucijas, įskaitant ir NMW struktūras. Minėdamas Departamento veiklos šimtmetį, muziejus nori pagerbti pirmuosius jo geradarius, papasakoti apie jų gyvenimus ir aistras bei priminti aplinkybes, kaip jų kolekcijos tapo kertiniu šiandieninės numizmatikos kolekcijos akmeniu. Kartu šis šimtmetis yra puiki proga geriau informuoti lankytojus apie nuostabią monetų ir medalių skyriaus kolekciją ir parodyti jos potencialą.
Daugiau apie parodą.
ul. Puławska 113a, Warsaw
Xawery Dunikowskis (1875–1964) buvo puikus skulptorius ir pedagogas, nusprendęs perduoti kūrinius, kuriuos vadino savo vaikais, saugoti Lenkijos valstybei. Varšuvos nacionaliniame muziejuje 1948–1949 m. sandūroje surengta jubiliejinė jo kūrybos paroda suteikė galimybę eksponuojamus darbus padovanoti Lenkijos liaudies kariuomenei. Dovanoje – 151 skulptūra, 20 paveikslų ir 25 piešiniai. Mainais Kultūros ir meno ministerija turėjo perduoti jam Królikarnios pastatą Varšuvoje, kuriame būtų jo studija, butas ir jo darbų muziejus. Tačiau per karą sugriautos Królikarnios atstatymas užtruko taip ilgai, kad tik minint pirmąsias Xawery Dunikowskio mirties metines įvyko jo darbų ekspozicija, kurią Liaudies kariuomenės vardu pristatė Marianas Spychalskis. Dovanoje buvo „visuomenei ir Lenkijos valstybei palikę lenkų skulptūros meistro, liaudies Lenkijos konstruktoriaus profesoriaus Xawery Dunikowskio darbai ir suvenyrai“. Vėlesniais metais muziejus gavo dovanų iš institucijų ir privačių asmenų (tarp jų Antoine’as Cierplikowskis ir dailininko dukra Maria Xawera Dunikowska). Be 108 paveikslų, 246 eskizų ir 380 piešinių, muziejaus kolekcijoje yra daugiau nei 500 skulptūrų iš visų Xawery Dunikowskio meninės karjeros laikotarpių, pradedant terakotos skulptūromis, sukurtomis jo studijų metais („Pusbrolio portretas“ ir „Šykštuolis“; abu 1896 m. ), ir baigiant eskizais paskutiniam jo paminklui („Lenkijos kareivis“; 1963).
Daugiau apie parodą.
Senosios skulptūros kolekcijoje yra 1190 dviejų tipų eksponatų – originalių ir neoriginalių. Originalius kūrė skulptoriai, dirbę nuo XVI iki XX amžiaus pradžios, o neoriginalūs kūriniai yra tarptautinių ir lenkiškų šedevrų, sukurtų neautorinėse XVIII–XX amžiaus studijose, liejiniai arba kopijos. Sukaupti originalios skulptūros kūriniai reprezentuoja visas pagrindines Lenkijos ir Europos skulptūros tendencijas. Dauguma seniausių Renesanso eksponatų buvo gauti iš privačių žmonių kolekcijų kaip dovanos ar pirkiniai. Užsienio skulptūros kolekcijoje nuo XVIII a. daugiausia prancūzų kūrinių.
Daugiau apie parodą.
Šiuolaikinės skulptūros kolekcija buvo atskirta nuo Varšuvos nacionalinio muziejaus kolekcijos ir 2001 m. perkelta į Królikarnia. Ji parodo, kaip keitėsi skulptūros, kaip objekto, performanso ar instaliacijos meno elemento, statusas XX amžiuje. Ją sudaro 1417 objektų, pradedant Henryko Kuna klasicizmo įkvėptomis skulptūromis, avangardinėmis erdvinėmis metalo formomis, parodytomis 1965 m. Elbląge. Taip pat rasite Alinos Szapocznikow eksperimentinių kūrinių, Henryko Stažewskio rankomis tapytų šlepečių, Izos Tarasewicz sukurtų konceptualių darbų. Królikarnios 2013 m. kolekcija yra nevienalytė, apjungianti šiuolaikinės rašytinės meno istorijos kontekste nežinomų menininkų kūrinius ir ją simbolizuojančius vardus, įskaitant Edward Wittig, Katarzyna Kobro, Jerzy Jarnuszkiewicz, Barbara Zbrożyna, Władysław Hasior, Jerzy Bereś, Maria Pinińska-Bereś, Krzysztof Bednarski, Kijewski/Kocur duetą, Joanna Rajkowska ir Agnieszka Polska.
Daugiau apie parodą.
XX ir XXI amžių skulptūrų studija tapo prieinama visuomenei nuo 2013 m. birželio 2 d. Tai buvo didelis muziejaus įvykis ir nauja skulptūrų eksponavimo forma (401 objektas iš Šiuolaikinės skulptūros kolekcijos). Tai ne paroda, o kolekcija, skirta paskatinti visuomenę susipažinti su muziejumi apsilankymų studijoje metu. Lankytojai gali palyginti skirtingų medžiagų savybes, stebėti naujausias meno tendencijas ir netgi imtis savo piešimo studijų.
Daugiau apie parodą.
Kondratowicza / Chodecka, Warsaw
2009 m. birželį atidarytas Bródno skulptūrų parkas yra ilgalaikis projektas, kuriame dalyvauja menininkai, Bródno rajono gyventojai, miesto tarybos pareigūnai ir meno institucija – Varšuvos modernaus meno muziejus. Parkas labai greitai tapo viena iš labiausiai atpažįstamų viešojo meno erdvių šioje Europos dalyje.
Šis parkas, esantis Bródno gyvenamajame rajone, Targówek rajono dalyje, anksčiau nebuvo lankomas meno mylėtojų. Būdamas unikalus vietos iniciatyvos pavyzdys, parkas primena įvairias meno tradicijas, kur skulptūros eksponuojamos ne galerijose ir muziejuose. Parkas padeda įgyvendinti „socialinės skulptūros“ ir apskritai viešojo meno formulę. Kiekvienas Bródno skulptūrų parke pristatomas darbas turi skirtingą charakterį, ilgaamžiškumą, stilių ir „funkcionalumo“ lygį.
Prie projekto prisidėjo šie menininkai: Paweł Althamer, Youssouf Dara, Olafur Eliasson, Jens Haaning, grupė Nowolipie, Susan Philipsz, Katarzyna Przezwańska, Monika Sosnowska ir Rirkrit Tiravanija.
Daugiau apie projektą.
Generolo Šarlio de Golio žiedinė sankryža, Varšuva
Joannos Rajkowskos „Sveikinimai iš Jeruzalės alėjos“ – palmė, stovinti Šarlio de Golio žiedinėje sankryžoje Varšuvos širdyje, yra jos ikoniškiausias Lenkijos menininis projektas viešojoje erdvėje nuo 1989 m.
Palmė yra priminimas apie žydų bendruomenę, gyvenusią Varšuvoje iki holokausto. Ji ne tik signalizuoja apie šį praradimą, bet ir yra naujosios miesto tikrovės simbolis. Tai duoklė chaotiškam, judriam Vidurio Europos didmiesčiui, duoklė įvairovei ir srautui, migracijai ir kaitai. Klimato krizei gilėjant, šis egzotiškas medis atkreipia mūsų dėmesį į vis pavojingesnius pokyčius ir tampa įspėjimu pačiame Varšuvos centre.
Palmė yra absurdiška ir įnoringa. Tai padeda mums išlaikyti atstumą per didelio pompastiškumo metu, dekonstruoja visuomenės ritualus ir leidžia pažvelgti į Jeruzalės alėją kaip į didžiulę sceną, skirtą visą parą besiskleidžiančio miesto reginiui.
Daugiau apie parodą.
Jazdów 2, Warsaw
Jano Bortkiewicziaus paroda „Orų prognozė“ – menininko kūrybą populiarinanti paroda kūrinių monografijos forma – fotografijos ir instaliacijos, sukurtos nuo devintojo dešimtmečio iki šių dienų. Tai pirmoji tokia plati Jano Bortkevičiaus kūrybos paroda Lenkijoje.
Daugiau apie parodą.
Paroda „Ukraina. Po kitu dangumi“ pristatys Ukrainos menininkų darbus, sukurtus reaguojant į Rusijos agresiją. Dabartinis karas tapo meninio išsivadavimo akimirka – nuo 2022 m. vasario 24 d. menininkai, naudojantys įvairias medijas, susiduria su būtinybe paliudyti apie tragiškus įvykius. Parodoje pristatomi darbai dokumentuos Rusijos įsibrovėlių žiaurumą ir kreipsis į pasaulinę sąžinę. Tai bus didžiausia šiuolaikinio Ukrainos meno paroda, reaguojanti į karo priežastį dėl žiauraus Rusijos puolimo – joje bus eksponuojama daugiau nei du šimtai trisdešimt du menininkų kūriniai.
Daugiau apie parodą.
Intymi paroda, pristatyta Wojciecho Fangoro gimimo šimtmečio proga, atskleidžia daugialypį šio nuostabaus lenkų menininko kūrybos pobūdį.
Paroda pradedama Fangoro 1944 m. portretu, kuriame nutapytas prof. Szczęsny Kowarski, pas kurį dailininkas karo metais lankė privačius tapybos kursus. Kaip vėliau paaiškėjo, šis išsilavinimas suteikė menininkui tvirtus tradicinės tapybos technikos ir sienų tapybos pagrindus. Dėl šių įgūdžių Fangoras greitai pasuko į socialistinį realizmą, žinomą dėl pirmenybės akademinei tapybai. Parodoje tai reprezentuoja ankstyvoji Fangoro tapyba ant drobės nuo 1945 m. sausio mėn. iki 1949 m. Nutolimas nuo tradicinių formų ir kartu šeštojo dešimtmečio socialistinis realizmas akivaizdus parodoje pristatomuose Fangoro plakatuose, kurie šiandien priklauso lenkų plakatų mokyklos kanonui.
Daugiau apie parodą.
ul. Stanislawa Kostki Potockiego 10/16, Warsaw
Pirmajame Vilanovo rūmų aukšte šiuo metu galima pamatyti puikių paveikslų iš Stanislovo Kostkos ir Aleksandros Potocki inicijuotos kolekcijos – įskaitant garsųjį „Salvator Mundi“ („Pasaulio gelbėtoją“), kadaise laikytą paties Leonardo da Vinci kūriniu.
Ši tapybos paroda daro viską, kad ištikimai atkartotų Stanisławo Kostkos Potockio kolekcionavimo aistras. Jo kelionės po Europą buvo persipynusios su apsilankymais garsiausiose meno galerijose. Tos užsienio kolekcijos buvo puikus įkvėpimo šaltinis. Perskaityti Potockio kelionių dienoraščiai įrodo, kad magnatas savo galeriją planavo jau pirkdamas įvairių istorinių laikotarpių paveikslus. Potockis savo sąsiuvinyje su menininkų parašų kopijomis (Steganographie des Peintres) vertina tapytojų kūrybą, skirdamas balus keturiose kategorijose: kompozicijos, piešimo įgūdžių, spalvų ir raiškos (vitrinoje pateikiama vieno lapo kopija). Aleksandros ir Stanislovo Kostkos Potockų 1805 m. viešai prieinama Wilanów kolekcija vargu ar buvo atsitiktinumas. Tai gerai apgalvotos ir nuosekliai sukurtos kolekcionavimo koncepcijos, kuri buvo įgyvendinta tinkamoje aplinkoje, atsižvelgiant į istorinės karališkosios rezidencijos genius loci, rezultatas. Kolekcijai sukurti reikėjo ne tik materialinių priemonių, bet ir intelektualinio, emocinio bei žinių kapitalo.
Daugiau apie parodą.
pl. Małachowskiego 3, Warsaw
„Linijos meistras“ iš Kališo, jautrus humanistas, atidus gimtojo krašto stebėtojas ar tolimų meninių kelionių dalyvis – Tadeuszas Kulisiewiczius, kurio figūra neabejotinai yra susijusi su daugybe kontekstų ir kūrybinės evoliucijos etapų.Paroda „Kulisiewicz. Lapido grožis“ – tai istorija apie tai, kaip atskiri menininko gyvenimo tarpsniai bėgant metams formavo originalią ir išskirtinę išraiškingą kalbą.
Daugiau apie parodą.
Vengrijos menininko Atilla Csörgő, pastaruosius dešimt metų gyvenusio Lenkijoje, parodoje pristatomi jo nauji darbai, sukurti Zachęta Project Room erdvei, ir ankstesni kūriniai iš serijos „Kartografijos projekcijos“. Csörgő menas (fotografija, skulptūra, piešiniai, instaliacijos) yra meno, mokslo ir technologijų sankirtoje. Naujausi projektai orientuoti į būdus, kaip atkurti erdvę plokštumoje, naudojant žemėlapius ir geografinius tinklelius.
Daugiau apie parodą.
Tai pirmasis toks išsamus Mariolos Przyjemskos kūrybos pristatymas, apjungiantis visų jos karjeros laikotarpių kūrybą. Monografinėje parodoje bus pristatyta daugiau nei 100 kūrinių, sukurtų per pastaruosius keturis dešimtmečius. Joje siekiama naujoviškai pristatyti šios menininkės, kuri visada remiasi pažangiausiomis ir tradicinėmis medijomis – nuo tapybos ir piešimo iki fotografijos ir vaizdo įrašų, kūrybą. Przyjemska gyvai ir angažuotai komentuoja tikrojo ir simbolinio lenkiško kraštovaizdžio virsmą po transformacijos. Dešimtojo dešimtmečio pradžioje – beveik dešimtmetį anksčiau nei sociologai ir kultūros tyrinėtojai – ji atrado prekės ženklo ir logotipų svarbą šiuolaikiniame pasaulyje. Nepaisant to, menininkė dar neužėmė deramos vietos šiuolaikinio Lenkijos meno kanone – ji pasirodė svarbiose grupinėse parodose šalyje ir užsienyje, dažnai kritinio meno kontekste, tačiau be didelio atgarsio.
Daugiau apie parodą.
Dziekania 1, Warsaw
Paroda „Laiko susitikimas“ – tai dviejų asmenybių, suvaidinusių reikšmingą vaidmenį Lenkijos mene po 1945 m., tėvo Janušo ir sūnaus Michalo Boguckio, meninis susitikimas. Tai taip pat verčiantis susimąstyti kūrinių, sukurtų dviem skirtingomis naujausios Lenkijos istorijos epochomis, sugretinimas.
Daugiau apie parodą.
Kviečiame žygiuoti į kalnus, žygiuoti tyliai ir tyloje, susipažinti su kalnų, tušo, teptuko ir popieriaus paslaptimi. Menininkė Agata Jóźwiak ir jos kalnų peizažų serija kviečia mus į kelionę.
Parodoje pristatyta apie 30 paveikslų, sukurtų gamtoje tapyba tušu – Kinijoje ir Japonijoje šimtmečius žinoma, tačiau Lenkijoje šiandien reta technika.
Daugiau apie parodą.
Zdzisławas Beksińskis (1929–2005) – vienas iškiliausių XX amžiaus Lenkijos menininkų, inžinierius, architektas, tapytojas, skulptorius, fotografas, braižytojas ir kompiuterinės grafikos dizaineris.
Tai jau ketvirtoji dailininko darbų paroda iš Dmochowski kolekcijos muziejuje. Pirmoji įvyko 1995 m. 2004 m. Varšuvos publika turėjo galimybę pamatyti keletą menininko darbų kaip „Visions de ténebrès“ pristatymo dalį. 2018 m. bendradarbiaujant Dmochovskių šeimai ir Paryžiaus Galerie Roi Doré buvo surengta paroda „In hoc signo vinces“. Buvo rodyti paveikslai, piešiniai, unikalios fotografijos. Šiandieniniame pristatyme surinkta beveik 30 vaizdų. Kai kurie iš jų anksčiau buvo eksponuojami Čenstakavos miesto dailės galerijoje, kiti atkeliavo tiesiai iš Prancūzijos.
Daugiau apie parodą.
Muziejaus kolekciją sudaro įspūdinga liturginės tekstilės, auksakalių, skulptūrų, paveikslų, piešinių ir grafikos kolekcija. Ankstyvosios tapybos kolekcijos puošmena – italų dailininko Francesco Bassan „Piemenų garbinimas“ (1575 m.). Lenkų tapybai, be kita ko, atstovauja Matejko, Rustemas, Simmleris, Wyspiańskis, Pankiewiczius, Malczewskis, Vlastimilas Hoffmannas. Atskirą vietą kolekcijoje užima lenkų šiuolaikinė tapyba, ypač nepriklausomas 1980-ųjų menas, įskaitant išeivijos menininkų (Józef Czapski, Jan Lebenstein, Adam Kossowski) kūrinius.
Daugiau apie parodą.
Wilcza 29a/12, Warsawa
„2410“ – individuali Julijos Voronovič kūrybos paroda, imituojanti etnografinę parodą. Joje pasakojama Lenkijos istorija, žiūrima iš keturių šimtmečių, kurie praėjo nuo šiandienos, perspektyvos. Po tiek metų nebeįmanoma atskirti fakto nuo fantastikos – meno kūriniai painiojami su archeologiniais artefaktais, intuicija maišosi su protu, o tiesa – su mitu.
Daugiau apie parodą.
Naujausiuose savo paveiksluose Karolina Jabłońska pabrėžtinai sieja šaltumą ir smurtą, baimę, atstumą ir nepajėgumą su stipria valia, savarankišku „aš“. Kas yra mano, kuo aš dalinuosi, kas išgyvenama vienumoje ir kas paveldima. Ji pasakoja iš vienintelės įmanomos perspektyvos, iš savo drabužių vidaus, iš kūno ir jam, tarsi spintoje, palaidotų emocijų.
„Promenada“ – trečioji Natalijos Załuskos personalinė paroda „Le Guern“ galerijoje, apimanti naujausius tapybos darbus, kuriuos menininkė parengė atsižvelgdama į galerijos interjerą. Załuskos kūrybinio proceso pagrindas dažniausiai yra geometrinių formų sąveika. Jie kuriami paeiliui mintyse, popieriuje ir pridedant nuoseklius menininkui būdingo koliažo sluoksnius. Šį kartą, peržengdama savo pačios metodo rėmus, menininkė sutelkė dėmesį į konkretų erdvinį įkvėpimą.
Daugiau apie parodą.