Menas. Kultūra. Laisvalaikis
Publikuota: 2019 m. liepos 31 d. 22:07
Klaipėdoje pristatoma Aurimo Eidukaičio tapybos paroda „Dažų imperatorius“

A. Eidukaitis, „Devintosios bangos simfonija“ | Pranešimo spaudai nuotr.

KKKC Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) rugpjūčio 2 d., penktadienį, 18 val. atidaroma Aurimo Eidukaičio tapybos paroda „Dažų imperatorius“.

Klaipėdiečio tapytojo Aurimo Eidukaičio parodą pristato menininko veiklą kuruojanti Eglės galerija iš Kauno. Pasak galerijos vadovės, menotyrininkės Eglės Mickutės, A. Eidukaičio tapyba prasideda nuo mąstymo, kai vien regėjimo pojūčiais pasikliauti nepakanka. Norint suvokti šio tapytojo kūrybą, reikia pasinerti į kitokią realybę. Be abejo, tai išgalvotas pasaulis, sudėliotas iš autoriaus gyvenimo patirties, prisiminimų, jį supančios aplinkos, būtų ir nebūtų objektų. Menininko darbuose regime ištisų epochų – senųjų civilizacijų, Renesanso, Baroko – mozaiką, sukurtą iš įvairiausių detalių. Tapytojas yra gerai įvaldęs realistinį stilių, jam imponuoja senųjų meistrų pasiekimai, tačiau drobės plokštumoje jis vaizduoja šiandien pasąmonėje užgimusius vaizdinius. Sapnai ir fantazijų nuotrupos sukuria siužetus, kuriuose negalioja racionalaus proto pradas. Tai siurrealizmo įtaka. Atrodo, kad sustingęs laikas panardina į filosofinius apmąstymus.

A. Eidukaitis, „Kūrybinis kelias“ | Pranešimo spaudai nuotr.

A. Eidukaitis, „Bachas svajoja“ | Pranešimo spaudai nuotr.

Dailininko paveikslų pamatas – idėja, užduodanti žiūrovui įvairius klausimus, priverčianti analizuoti jam pateiktą informaciją. Tam pasitelkiama klasikinės dailės istorija, didžiųjų meistrų išmintis ir patirtis. Pagirtina, kad sudėtinga kompozicija išlaiko pusiausvyrą, detalių gausa netrukdo profesionaliam darbui. A. Eidukaitis tarytum dirigentas, kurio batutos klauso visos spalvos. Iš daugybės elementų komponuojama paveikslo visuma, matomas daugiasluoksniškumas, didelę reikšmę turi šešėlių ir šviesos žaismas. Turtinga spalvinė gama, dažnai matomas noras išsiveržti iš įprastų taisyklių ir rėmų: nuo saikingai sudėliotos akademiniais principais paremtos paletės iki ribinių derinių. Tai sukelia stiprų kitokios realybės pojūtį, tačiau nesuardo paveikslo visumos.

A. Eidukaitis, „Dažų imperatorius“ | Pranešimo spaudai nuotr.

A. Eidukaitis savo kūryba gvildena svarbiausias gyvenimo problemas: kalba apie laiko tėkmę, besikeičiantį pasaulį, nykstančias civilizacijas, socialinį skirtinumą. Dažnai šiuolaikinis siužetas patalpinamas praeities interjeruose, kuriuose gausu teatrinio rekvizito, įvairių epochų architektūrinių detalių. Šiandienos ir praeities sugretinimas, iracionalaus ir realaus prado priešprieša, sudėtingas komponavimas ir turtingas koloritas – toks nelengvas, bet įdomus dailininko tapybos kelias. Tai drąsi, savita ir intelektuali kūryba, nepaliekanti abejingų. Retai sutinkama ir netikėta.

Aurimas Eidukaitis (g. 1982 m.) priklauso jaunųjų tapytojų kartai. 2006 m. Šiaulių universitete baigė dailės studijas. Pirmoji autorinė paroda – 2014 m. Nuo 2015 m. Lietuvos dailininkų sąjungos narys. Tai laisvas menininkas, kantriai ir atkakliai kuriantis savąją tapybos darbų kolekciją.

Paroda veiks iki 2019 m. rugsėjo 1 d.

KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba).

Daugiau šią savaitę šalies miestuose vykstančių parodų rasite „Vilniaus galerijos“ sudaromame parodų kalendoriuje

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai („cookies“), kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Paspausdami SUTINKU arba tęsdami naršymą, jūs sutinkate su portalo slapukų politika. Atjungti slapukus galite savo naršyklės nustatymuose.

Užsiprenumeruokite ir gaukite aktualiausius bei populiariausius straipsnius meno, kultūros ir laisvalaikio temomis tiesiai į savo el. pašto dėžutę!