Menas. Kultūra. Laisvalaikis
Publikuota: 2023 m. 3 kovo d. 17:44
Varšuvos muziejai ir meno parodos kovą

Varšuvos muziejai ir meno parodos kovą

Varšuvos muziejai ir meno parodos kovą

Ankstyvas pavasaris – puikus metas pakeliauti, o Varšuva – ideali kryptis trumpoms išvykoms, kol orai dar permainingi. Tad kviečiame keliauti į Varšuvą bei užsukti į meno muziejus ir jų rengiamas parodas. Varšuvos muziejai ir meno parodos kovą laukia Jūsų, tad planuokite kelionę ir leiskitės pažinti Varšuvos meną.


Varšuvos nacionalinis muziejus

Al. Jerozolimskie 3, Warsaw

Nuolatinė antikinio meno ekspozicija


Parodoje pristatomi senovės Egipto, Artimųjų Rytų, Graikijos ir Romos civilizacijų istoriniai artefaktai parodo šių kultūros ratų paveldo įvairovę. Parodą finansavo Europos Sąjunga.
Daugiau apie ekspoziciją.

Nuolatinė Faraso ekspozicija


Profesoriaus Kazimiero Michałowskio Faraso miesto lobiai yra vienintelė nuolatinė paroda Europoje, kurioje eksponuojami viduramžių Nubijos paveikslai iš Nilo upės slėnio. Daugiau nei 60 paveikslų kolekcija iš VIII–XIV a. atkeliavo iš Faraso miesto katedros, didelio miesto centro viduramžių Nobadijos karalystėje, dabartiniame Sudane. Nobado valdovai, valdę Nilo slėnį,atsivertė į krikščionybę apie 548 m. po Kr., paveikti imperatorienės Teodoros iš Konstantinopolio išsiųstų misionierių. Pirmoji katedra buvo pastatyta VII amžiuje, kai miestas dar buvo žinomas kaip Pachoras, ir greičiausiai stovėjo toje vietoje, kur lenkų archeologai, dalyvaujantys Nubijos kampanijoje, aptiko vėlesnę VIII amžiaus katedrą.
Daugiau apie ekspoziciją.

Nuolatinė Viduramžių dailės ekspozicija

Ekpoziciją sudaro vėlyvųjų viduramžių (XIV–XVI a.) kūriniai iš įvairių Lenkijos regionų, taip pat keli kūrinių pavyzdžiai iš Vakarų Europos. Tai daiktai, kurių pradinės funkcijos buvo beveik vien tik bažnytinio pobūdžio. Galerija buvo sukurta taip, kad žiūrovai galėtų kuo tiksliau suvokti meno kūrinių vaidmenį viduramžių religiniame gyvenime. Galerijoje eksponuojami didingi sparnuoti altoriai, skulptūros, skirtos puošti vadinamąjį bažnyčios vaivorykštės spindulį, puošnūs stulpai, taip pat ten daug mažesnių daiktų: liturginės atributikos, nedidelės šventovės, paveikslai ir skulptūros asmeniniam pamaldumui. Tokia plati darbų apžvalga leidžia lankytojams susidaryti aiškų vaizdą apie visą viduramžių meninių praktikų spektrą: tapybą, skulptūrą iš medžio, akmens ir alebastro bei daugybę meninių amatų.
Daugiau apie ekspoziciją.

Nuolatinė senųjų amatininkų ekspozicija

Pati meno sąvoka – lotyniškas ars (po to italų arte ir prancūzų menas), graikų techne, vokiečių ir olandų Kunst – iš pradžių reiškė meniškumą, meistrišką atlikimą, amatą. Tapyboje ir skulptūroje labiausiai buvo vertinamas kaip tik amatininkų meistriškumas, įdirbio virtuoziškumas. Šioje ekspozicijoje pristatomi Europos ir senosios Lenkijos dekoratyvinis menas, XV–XVIII amžiaus tapyba ir skulptūra.
Daugiau apie ekspoziciją.

XIX a. meno ekspozicija

19-ojo amžiaus meno ekspozicija laikosi bendro principo, kurio vis dar laikosi dauguma Europos meno institucijų – svarbiausius meno pokyčius pristatyti per iškilių menininkų darbus. Kartu Nacionalinio muziejaus mastas įpareigoja kurti ir išlaikyti meno kanoną. Turint tai omenyje, ekspozicijos misija turėtų atspindėti iššūkį nuolat ieškoti naujų būdų interpretuoti ir analizuoti XIX amžiaus meno pasiekimus. Todėl muziejus iš didžiulio turimų kūrinių telkinio atrinko kūrinius, kad galėtų lankytojams pasiūlyti XIX a. meno įvaizdį, kuris yra tinkamas šių dienų auditorijai.
Daugiau apie ekspoziciją.

Lenkų dizaino ekspozicija

Ekspozicija demonstruoja daugybę požiūrių į dizainą, vyravusį įvairiais dešimtmečiais – nuo Zakopanės aplinkos, Krokuvos dirbtuvių, „Ład“ menininkų kooperatyvo ir „Praesens“ grupės modernistų iki pokario atstatymo laikotarpio, socialinio realizmo, Lenkijos atšilimo ir modernizmo po 1956 m., kai Lenkijos taikomoji dailė vystėsi su didžiausiu dinamiškumu, bei iki geriausių šiuolaikinio dizaino pavyzdžių. Atskirai galima paminėti pramoninį dizainą, dizainą vaikams ir etnografinį dizainą.
Daugiau apie ekspoziciją.

Paroda „Saulėgija. Šiaurės tapyba 1880–1910 metais“
2022 11 18–2023 03 05

Varšuvos muziejai ir meno parodos vasarį
Parodoje bus eksponuojami žymių menininkų iš Švedijos, Norvegijos, Islandijos, Danijos ir Suomijos XIX amžiaus pabaigos ir XX amžiaus pradžios darbai, kurie leis visuomenei susipažinti su šių šalių istorija ir kultūra. Pastaraisiais metais Europoje ir JAV surengtos Šiaurės šalių tapybos parodos sulaukė didžiulio populiarumo. Šiaurės menininkų kūriniai yra daugelio didžiųjų muziejų nuolatinėse kolekcijose. Dabartinė skandinaviško gyvenimo būdo, dizaino ir literatūros mada yra tik dar vienas postūmis lenkų publikai pažinti vaizduojamąjį meną iš Skandinavijos. Ketiname parodyti subalansuotą žymiausių regiono menininkų reprezentacinių kūrinių atranką ir pateikti juos istorinių, socialinių ir kultūrinių pokyčių, vykstančių šioje Europos dalyje 1880–1910 m., kontekste.
Daugiau apie parodą.

Kaip rasti Nacionalinį Varšuvos muziejų:


Modernaus meno muziejaus padalinys „Muzeum nad Wisłą“

ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 22, Warsaw

Ankos Ptaszkowskos paroda „Atsitiktinai“
2023 02 17–2023 04 23

Varšuvos muziejai ir meno parodos vasarį

Anka Ptaszkowska dirbo kritike, galeriste, parodų organizatore. 1966 m. kartu su grupe kritikų ir menininkų įkūrė galeriją „Foksal“ Varšuvoje ir prisidėjo prie jos programų iki 1970 m. Ji rengė manifestus, bendradarbiavo ir draugavo su kitais menininkais. Ši draugų grupė taip pat tęsė intensyvų socialinį ir meninį gyvenimą Henryko Stażewskio ir Mewa Łunkiewicz-Rogoyska studijoje, kuri buvo jungtis tarp jaunosios kartos ir prieškario avangardo meno, taip pat Ankos Ptaszkowskos ir Edwardo Krasińskio namuose, esančiuose Zalesie Górne.
Daugiau apie parodą.

Kaip rasti „Muzeum nad Wisłą“:


Xawery Dunikowski skulptūrų muziejus (Królikarnia)

ul. Puławska 113a, Warsaw

Skulptūrų parkas

Varšuvos muziejai ir meno parodos vasarį

Šiuo metu Królikarnia muziejuje veikia tik skulptūrų parkas. Istoriniame parke, kaip ir visoje apylinkėje, istorija susitinka su šiuolaikiškumu. Tarp medžių ir krūmų kuriamas Skulptūrų parkas – tai atrinkti darbai iš gausaus Varšuvos nacionalinio muziejaus kolekcijos.
Dabar Xawery Dunikowski skulptūrų muziejus lankytojams uždarytas.
Królikarnia rūmai veiks tik specialių renginių metu.
Skulptūrų parkas veikia kasdien nuo sutemų iki aušros. Įėjimas nemokamas.
Daugiau apie parką.

Kaip rasti Xawery Dunikowski skulptūrų (Królikarnia) muziejų:


Bródno skulptūrų parkas

Kondratowicza / Chodecka, Warsaw

Nuolatinė ekspozicija

Varšuvos muziejai ir meno parodos vasarį

Jens Haaning. „Bródno“. 2012. Fot. Bartosz Stawiarski

2009 m. birželį atidarytas Bródno skulptūrų parkas yra ilgalaikis projektas, kuriame dalyvauja menininkai, Bródno rajono gyventojai, miesto tarybos pareigūnai ir meno institucija – Varšuvos modernaus meno muziejus. Parkas labai greitai tapo viena iš labiausiai atpažįstamų viešojo meno erdvių šioje Europos dalyje.

Šis parkas, esantis Bródno gyvenamajame rajone, Targówek rajono dalyje, anksčiau nebuvo lankomas meno mylėtojų. Būdamas unikalus vietos iniciatyvos pavyzdys, parkas primena įvairias meno tradicijas, kur skulptūros eksponuojamos ne galerijose ir muziejuose. Parkas padeda įgyvendinti „socialinės skulptūros“ ir apskritai viešojo meno formulę. Kiekvienas Bródno skulptūrų parke pristatomas darbas turi skirtingą charakterį, ilgaamžiškumą, stilių ir „funkcionalumo“ lygį.

Prie projekto prisidėjo šie menininkai: Paweł Althamer, Youssouf Dara, Olafur Eliasson, Jens Haaning, grupė Nowolipie, Susan Philipsz, Katarzyna Przezwańska, Monika Sosnowska ir Rirkrit Tiravanija.
Daugiau apie projektą.

Kaip rasti Bródno skulptūrų parką:


Modernaus meno muziejaus instaliacija

Generolo Šarlio de Golio žiedinė sankryža, Varšuva

Joannos Rajkowskos instaliacija „Linkėjimai iš Jeruzalės alėjos“

Varšuvos muziejai ir meno parodos vasarį

Joannos Rajkowskos instaliacija „Linkėjimai iš Jeruzalės alėjos“

Joannos Rajkowskos „Sveikinimai iš Jeruzalės alėjos“ – palmė, stovinti Šarlio de Golio žiedinėje sankryžoje Varšuvos širdyje, yra jos ikoniškiausias Lenkijos menininis projektas viešojoje erdvėje nuo 1989 m.

Palmė yra priminimas apie žydų bendruomenę, gyvenusią Varšuvoje iki holokausto. Ji ne tik signalizuoja apie šį praradimą, bet ir yra naujosios miesto tikrovės simbolis. Tai duoklė chaotiškam, judriam Vidurio Europos didmiesčiui, duoklė įvairovei ir srautui, migracijai ir kaitai. Klimato krizei gilėjant, šis egzotiškas medis atkreipia mūsų dėmesį į vis pavojingesnius pokyčius ir tampa įspėjimu pačiame Varšuvos centre.

Palmė yra absurdiška ir įnoringa. Tai padeda mums išlaikyti atstumą per didelio pompastiškumo metu, dekonstruoja visuomenės ritualus ir leidžia pažvelgti į Jeruzalės alėją kaip į didžiulę sceną, skirtą visą parą besiskleidžiančio miesto reginiui.
Daugiau apie parodą.

Kaip rasti Joannos Rajkowskos instaliaciją „Linkėjimai iš Jeruzalės alėjos“:


Ujazdovskio pilies Šiuolaikinio meno centras

Jazdów 2, Warsaw

Miriam Elia paroda „Naujasis normalus“
2023 03 24–2023 06 11

Miriam Elia darbai gali būti vertinami kaip optimizmo, nekaltos britų nostalgijos, žaismingo mokymosi, atradimų ir nuotykių kelionė, kurią matome vaizduose, kai besišypsantys vaikai tyrinėja ir atranda stebuklų pasaulį. Tačiau yra kita pusė. Miriam menas satyrizuoja šiuolaikinę kultūrą, politiką ir ideologijas, kurios varo globalizuoto pasaulio variklius. Jos satyra yra dalis puikios politinio meno ir grafikos tradicijos, kuri prasidėjo penkioliktojo amžiaus pradžioje išradus revoliucinį masinį žodžių ir vaizdų spausdinimą, skirtą paprastam žmogui. Miriam Elia, kaip ir puikūs politiniai satyrikai prieš ją, tokie kaip Williamas Hogarthas, Francisco Goya, Johnas Heartfieldas, George’as Groszas ir Karlas Arnoldas, šaiposi iš naujos socialinės ir politinės tvarkos.
Daugiau apie parodą.


Jan Bortkiewicz paroda „Orų prognozė“
2022 12 09–2023 03 26

Varšuvos muziejai ir meno parodos vasarį

Jano Bortkiewicziaus paroda „Orų prognozė“ – menininko kūrybą populiarinanti paroda kūrinių monografijos forma – fotografijos ir instaliacijos, sukurtos nuo devintojo dešimtmečio iki šių dienų. Tai pirmoji tokia plati Jano Bortkevičiaus kūrybos paroda Lenkijoje.
Daugiau apie parodą.

Paroda „Ukraina. Po kitu dangumi“
2022 11 04–2023 03 12

Roman Bordun. Irpin, 2022 m. liepos mėn. Butas po artilerijos apšaudymo, projekto „Palikime geresniems laikams“ dalis. 2022 m. Menininko sutikimu

Susiję:

Paroda „Ukraina. Po kitu dangumi“ pristatys Ukrainos menininkų darbus, sukurtus reaguojant į Rusijos agresiją. Dabartinis karas tapo meninio išsivadavimo akimirka – nuo 2022 m. vasario 24 d. menininkai, naudojantys įvairias medijas, susiduria su būtinybe paliudyti apie tragiškus įvykius. Parodoje pristatomi darbai dokumentuos Rusijos įsibrovėlių žiaurumą ir kreipsis į pasaulinę sąžinę. Tai bus didžiausia šiuolaikinio Ukrainos meno paroda, reaguojanti į karo priežastį dėl žiauraus Rusijos puolimo – joje bus eksponuojama daugiau nei du šimtai trisdešimt du menininkų kūriniai.
Daugiau apie parodą.

Kaip rasti Ujazdovskio pilies Šiuolaikinio meno centrą:


Nacionalinė meno galerija „Zacheta“

pl. Małachowskiego 3, Warsaw

Ignacy Czwartos paroda „Dažytojas dažydamas klūpėjo
2023 02 24–2023 05 28

Tapyba yra viena iš tų meno formų, kur konkurencija ypač stipri. Susikurti savo idiomą, savitą ir atpažįstamą stilių nėra lengva užduotis. Pasakyti ką nors tikrai reikšmingo savo paveiksle yra dar sunkiau. Ignacy Czwartos pasisekė abiem atvejais.

Jo ypatingas subtilių smėlio spalvos atspalvių spektras, skirtingi baltos ir švelniai mėlynos spalvos atspalviai, praturtinti „purvinais“ žalumais ir tamsiai raudonais atspalviais, puikiai dera su harmoningu formos tvirtumu, kuris pasireiškia jo plataus, plokščio atspalvio kūryboje. Visa tai leidžia tapytoją akimirksniu atpažinti, kai susiduri su jo darbu!
Daugiau apie parodą.


Stasio Eidrigevičiaus paroda „!Reakcijos
2023 01 27–2023 04 11

Dailininkas Stasys Eidrigevičius – pasakotojas. Smalsus, visada reaktyvus ir reaguojantis, kartais išdykęs, kartais liūdnas, tikrovę paverčiantis vaizdine metafora. Už kiekvieno jo ranka nupiešto paveikslo slypi istorija – žinoma ir tikra, o kartais visiškai nenuspėjama ar neatpažįstama, o tai intriguoja. Stasio linija, pasiduodanti pieštuko laisvei, yra reakcija į nuotaiką, emociją, žmones, aplinką, kasdienybę ir akimirką, kuri priverčia stabtelėti.
Paroda „!Reakcijos“ – pirmoji Stasio kūrybos paroda Zachėtoje. Ši paroda nėra retrospektyva, tačiau ji nubrėžia ribą tarp seniausių ir naujausių darbų, apimančių 50 jo kūrybinės praktikos metų. 2023 metais sukanka 50 metų, kai Eidrigevičius baigė Vilniaus dailės institutą (dabar – Vilniaus dailės akademija) ir apsisprendė eiti profesionalaus menininko keliu. Per daugelį metų jis išbandė įvairius žanrus, lanksčiai naršydamas tarp meno formų ir dažnai jas derindamas. Grafika, tapyba, plakatas, fotografija, knygų iliustracija, koliažai, performansai – visa tai yra vis kitoks, originalus, savitas, o kartu ir akimirksniu atpažįstamas bei įsimintinas Stasio kūrinys.
Daugiau apie parodą.

Paroda „Kulisiewicz. Lapido grožis
2022 11 19–2023 03 05

Tadeusz Kulisiewicz

Tadeusz Kulisiewicz. Kasia. 1969 m.

„Linijos meistras“ iš Kališo, jautrus humanistas, atidus gimtojo krašto stebėtojas ar tolimų meninių kelionių dalyvis – Tadeuszas Kulisiewiczius, kurio figūra neabejotinai yra susijusi su daugybe kontekstų ir kūrybinės evoliucijos etapų.Paroda „Kulisiewicz. Lapido grožis“ – tai istorija apie tai, kaip atskiri menininko gyvenimo tarpsniai bėgant metams formavo originalią ir išskirtinę išraiškingą kalbą.
Daugiau apie parodą.


Monikos Chlebek paroda „Iš arti
2023 01 202023 04 02

Monikos Chlebek parodoje pristatoma paveikslų kolekcija ir tapybinė kompozicija ant sienos, skirta žmogaus ir šunų / gyvūnų / gamtos ryšiui. Tapybos studijas baigusi Krokuvos dailės akademijoje, menininkė Lenkijos meno scenoje dalyvauja nuo 2009 m. Pastaruoju metu Chlebek kasdieniame gyvenime ir artimiausioje aplinkoje ieško tapybos temų. Intuityvumas ir jausmingumas – dar vienas būdingas jos tapybos bruožas. Specifinis įrėminimo būdas tapo firminiu jos paveikslų ženklu.
Daugiau apie parodą.



Kaip rasti nacionalinę meno galeriją „Zacheta“:


 Varšuvos arkivyskupijos muziejus

Dziekania 1, Warsaw

Paroda „Beksiński – Anos ir Piotro Dmochovskių kolekcija“
2022 09 28–2024 06 30

Zdzisławas Beksińskis (1929–2005) – vienas iškiliausių XX amžiaus Lenkijos menininkų, inžinierius, architektas, tapytojas, skulptorius, fotografas, braižytojas ir kompiuterinės grafikos dizaineris.
Tai jau ketvirtoji dailininko darbų paroda iš Dmochowski kolekcijos muziejuje. Pirmoji įvyko 1995 m. 2004 m. Varšuvos publika turėjo galimybę pamatyti keletą menininko darbų kaip „Visions de ténebrès“ pristatymo dalį. 2018 m. bendradarbiaujant Dmochovskių šeimai ir Paryžiaus Galerie Roi Doré buvo surengta paroda „In hoc signo vinces“. Buvo rodyti paveikslai, piešiniai, unikalios fotografijos. Šiandieniniame pristatyme surinkta beveik 30 vaizdų. Kai kurie iš jų anksčiau buvo eksponuojami Čenstakavos miesto dailės galerijoje, kiti atkeliavo tiesiai iš Prancūzijos.
Daugiau apie parodą.

Paroda „Kijevo ir Černihovo šventosios ikonos“
2023 01 28–2023 04 05

Paroda „Kijevo ir Černihovo šventosios ikonos“ siekia parodyti mažai žinomą ir neįvertintą Rytų bažnyčios kultūros paveldą. Būtent Kijeve šimtmečius veikė vienas klestinčių intelektualinių ir meninių stačiatikybės centrų, kurio įtaka Europos kultūrai buvo įspūdinga.
Daugiau apie parodą.


Paroda „Piotr Kusch – Du stalai – Techne ars sacrum“
2023 03 10–2023 04 16

Vienas pasaulietinis stalas, kitas šventas. Trys žodžiai paantraštėje – téchne, ars, sacrum – atitinka tris parodos sekas ir vieną žinutę – meninio objekto kelią nuo kūrėjo studijos per meno galeriją iki šventyklos. Kuo utilitarinis dalykas skiriasi nuo meninio ir kada galima sakyti, kad meno kūrinys peržengia ribą į sakralinės tikrovės sritį? Atsakymas priklauso žiūrovui, jei jis nori susikoncentruoti ties Piotro Kuscho keramikos kūrinių suvokimu. Jie dvelkia tikrumu. Jie džiugina savo nuoširdžiu grožiu. Atskirų gaminių pavidalai yra bendras ryšys tarp dabarties ir priešistorės, kai iš egzistencinio poreikio buvo sukurti pirmieji moliniai indai. Menininkas savo stebėjimus iš gamtos perkelia į materiją kūrybos procese. Taurėse, ąsočiuose, dubenyse, patenose, žvakidėse patiriamas kažkoks papildomas dvasinis buvimas, kuris nepriklauso nei pojūčiams, nei emocijoms, nei samprotavimui. Ankstesniuose aiškinimuose šie indai buvo vadinami šventumo ženklais. Jie yra įprasti ir nepaprasti tuo pačiu metu. Jie atskleidžia kažką, kas skatina mus susimąstyti apie mūsų dabarties meną ir tikėjimą.
Daugiau apie parodą.

Paroda „Garažai ir kiti žiemos peizažai. Krzysztofo Klimkos paveikslai“
2023 01 18–2023 03 05

Krokuvos menininko Krzysztofo Klimkos 14 peizažų paroda – tai pasiūlymas bendrauti su žiema visu jos grožiu, tirpstančio sniego pilkumo spalva, besileidžiančios saulės auksu, pro langą matoma kasdienybe.
Parodoje gėrėsimės miestų, miestelių, laukų, kaimų vaizdais – pastebėsime tai, ką dailininkas pamatė tapydamas, tačiau visada svarbiausias yra mūsų susitikimas su paveikslu ir kylantis vidinis jausmas.
Daugiau apie parodą.

Paroda „Šventas ir profaniškas“
Nuolatinė ekspozicija

Paroda „Šventas ir profaniškas“
Muziejaus kolekciją sudaro įspūdinga liturginės tekstilės, auksakalių, skulptūrų, paveikslų, piešinių ir grafikos kolekcija. Ankstyvosios tapybos kolekcijos puošmena – italų dailininko Francesco Bassan „Piemenų garbinimas“ (1575 m.). Lenkų tapybai, be kita ko, atstovauja Matejko, Rustemas, Simmleris, Wyspiańskis, Pankiewiczius, Malczewskis, Vlastimilas Hoffmannas. Atskirą vietą kolekcijoje užima lenkų šiuolaikinė tapyba, ypač nepriklausomas 1980-ųjų menas, įskaitant išeivijos menininkų (Józef Czapski, Jan Lebenstein, Adam Kossowski) kūrinius.
Daugiau apie parodą.</>


Kaip rasti Varšuvos arkivyskupijos muziejų:


Galerija „lokal_30“

Wilcza 29a/12, Warsawa

Jan Możdżyński paroda „Didžiausi keistuoliai vol.1
2023 03 02–2023 04 13

„Kai kas nors užsideda kaukę, tau pasakys tiesą. Be tai mažai tikėtina“, – sakė Bobas Dylanas 1975 metų dokumentiniame filme „Rolling Thunder Revue“. Panašu, kad tokiu pačiu principu vadovaujasi ir Jano Możdżyńskio paveikslų personažai. Nuostabiai tikroviškai nutapytos skvarbios akys kartais išlenda iš už įmantrių galvos apdangalų. Atrodo, kad visas peizažas taip pat turi daug bendro su ta legendine kelione. Fonas – gana prasti cirko podiumai, o ne įmantrios scenos aranžuotės. Muzikantai – tai grupėasmenų, susijungusių akimirkai muzikiniame transe, bet nesudarančių nuolatinę kompoziciją ir įvaizdį, kurią kruopščiai sukūrė rinkos paklausą tirianti specialistų komanda.
Daugiau apie parodą.

Kaip rasti galeriją „lokal_30“:


Galerija „Raster“
ul. Wspólna 63, Warsawa

Alicjos Pakosz paroda „Laidai“
2023 02 04–2023 03 25

Varšuvos muziejai ir meno parodos kovą

Pirmoji individuali Alicjos Pakosz (gim. 1996 m.) paroda „Raster“ galerijoje – tai istorija apie toksiško kraštovaizdžio figūrą – įkyriai grįžtanti kaip klasikinis tapybos istorijos motyvas, o kartu ir baimę, slypintį nerimą keliantis vaizdas. Vaizdas, atsirandantis mažiausiai tikėtinu momentu, kaip haliucinacijos, spaudžiančios vokus. Kažkas liguisto ir ne visai gero. Menininkė vaidina šią istoriją remdamasi filmų kadrais dviejų skirtingų mastelių paveikslų serijoje ir pilnos apimties diorama.
Daugiau apie parodą.


Zofia Rydet paroda „Ilgų kelių begalybė“
2023 02 04–2023 03 25

Varšuvos muziejai ir meno parodos kovą

Zofia Rydet (1911–1997), ikoniškojo „Sociologinio įrašo“ ir fantastinio „Jausmų ir vaizduotės pasaulio“ autorė, buvo menininkė, turinti ypatingą supančio pasaulio entropijos stebėjimo jausmą. Ši unikali fotografinė perspektyva visa apimtimi atskleidžiama serijoje „Tolimų kelių begalybė“, kuri buvo sukurta 1980 m. Parodoje „Raster“ pristatome 40 fotografijų rinkinį iš šios neįprastos ir retai eksponuojamos kolekcijos.
Daugiau apie parodą.


Kaip rasti galeriją „Raster“:


Galerija „Le Guern“
ul. Katowicka 25, Warsawa

Tomek Baran, Sabina Kaluža „Avarija“
2023 01 21–2023 03 18

Varšuvos muziejai ir meno parodos kovą

Sabina Kaluža kuria objektus iš kėbulų dalių automobilių, kurie patyrė avarijas ar dunkso kažkur apleisti. Savo darbuose ji, be kita ko, naudoja automobilių dažus ir kitas medžiagas, tokias kaip medis, plastikas ar stiklo pluošto kilimėliai. Jos kuriami darbai – tai tapybos ribų tyrinėjimas. Menininkui pati forma tampa turiniu.

Tomek Baran savo meninėje praktikoje noriai eksperimentuoja su tapybos medija ir tyrinėja jos ribas. Jis naudoja įvairias medžiagas – tiek naudojamus substratus, tiek raižytas ar sukonstruotas stakles, tiek naudojamas medžiagas. Tai pramoniniai dažai, įvairių tipų emaliai ir lakai. Tomeko Barano kūryboje svarbi problema yra erdvė, suprantama tiek vaizdo medžiagiškumo, tiek santykio su aplinka ir žiūrovu požiūriu.
Daugiau apie parodą.

Kaip rasti galeriją „Le Guern“:


Šioje apžvalgoje pateikiame 2023 m. kovo mėnesio Varšuvos meno muziejų ir parodų sąrašą, o visus su šiomis parodomis susijusius straipsnius bei naujausius mėnesinius muziejų ir parodų sarąšus rasite skiltyje – Varšuvos muziejai ir parodos. 

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai („cookies“), kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Paspausdami SUTINKU arba tęsdami naršymą, jūs sutinkate su portalo slapukų politika. Atjungti slapukus galite savo naršyklės nustatymuose.

Užsiprenumeruokite ir gaukite aktualiausius bei populiariausius straipsnius meno, kultūros ir laisvalaikio temomis tiesiai į savo el. pašto dėžutę!